Avatar billede jhjorsal Mester
15. november 2020 - 09:33 Der er 2 kommentarer

CMS-System med site scanner

Jeg har længe gået og tænkt på om der findes et CMS system der kan scanne specificerede sites for nye emner, for derefter at “grappe” dem og ligge dem ud på eget salgssite,
Eksempelvis hvis man vil lave et samlet site hvor man vil annoncere for alle biler fra specificerede sites, på et samlet site.
På sit eget site skal man så opbygge et design, ala gul og gratis med mærker, modeller osv. og selvføgelig en Søgefunktion.
CMS systemet skal have en slags serverfunktion der kan scanne udvalgte sites for nye emner og ligge dem ind på eget site, enten via link eller “grappe” informationerne og billeder, samt selvføgelig fjerne gamle emner, hvis de ikke længere ligger der.
Jeg ved det formentlig ikke findes men vil bare lige hører ad, det kan jo også godt være man er nød til at dele opgaven i to, en del der scanner nettet for emner og ligger i en database, og en anden der laver et site ala DBA.dk
BYD endelig ind med ideer 😃
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2020 - 10:07 #1
Lav først en aftale med de sites, du vil 'låne' tekst og billeder fra - ellers koster det dyrt.

Det kan være, at de så vil give dig adgang til deres database mod betaling - og det vil gøre det hele langt lettere. Men der skal kodes.
Avatar billede jhjorsal Mester
15. november 2020 - 13:39 #2
Ja okay det har du selvføgelig ret i, det havde jeg faktisk slet ikke tænkt over, takker.