Avatar billede Strand76 Praktikant
15. november 2020 - 12:06 Der er 3 kommentarer

Pludselig grafik- og lag-problemer i Fortnite

Hejsa,
Der er pludseligt opstået grafikfejl på min søns Fortnite og det er begyndt at lagge. Figurerne ser vindskæve ud og mangler detaljer, ligesom huse og træer ligner store lerklumper. Hans grafikkort er et Radeon RX 570 Series og burde kunne trække grafik for fuld skrue. Og har gjort det tidligere. Jeg har fundet en midlertidig fix med at ændre spillets grafiksettings fra Epic til High, og så tilbage til Epic igen...det fikser grafik buggen. Men der er stadig en irriterende lag. Har tjekket for både malware og vira og der var ikke noget at rapportere. Håber der er nogen der kan hjælpe. Pft
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. november 2020 - 12:35 #1
Hvad med temperaturen?
Hvis komponenterne bliver for varme kan dette skyldes, at der er en masse støv i maskinen og så kan delene blive ophedet.
Prøv at undersøge temperaturen ved hjælp af gratis programmet Speccy

.https://www.ccleaner.com/speccy/download

Hvis temperaturen er meget høj, så kan det skydes støv, og så skal maskinen renses f.eks. af en støvsuger eller med trykluft på dåse. Ved sidst nævnte metode, skal blæserne holdes således at de ikke kommer op i for høje omdrejninger.

https://www.jemogfix.dk/airduster-luftspray-400-ml-autozone/1141/9052318/
Avatar billede milter Ekspert
15. november 2020 - 14:33 #2
Hvis I kan få det til at virke ved at skifte frem og tilbage i indstillingerne, tror jeg ikke, det er et varmeproblem.

En del brugere løber ind i problemer, når Windows' automatiske opdateringer af lyd- og grafikkort installerer nye driverversioner. Det kan som regel løses ved at gå tilbage til den driverversion, som virkede

https://www.windowscentral.com/how-roll-back-device-driver-windows-10

Hvis det hjælper, så kan du forhindre Windows i igen at installere den dårlige driver sådan her:

https://www.tomshardware.com/news/how-to-stop-automatic-driver-updates-windows
Avatar billede klavil Seniormester
17. november 2020 - 04:12 #3
Ja enten som milter skriver.
Det kan også være en opdatering til selve spillet der er kommet, uden i har lagt mærke til det.
Søg evt efter nyeste driver til grafikkortet da det tit kan afhjælpe  problemet