Avatar billede Newbie Mester
23. november 2020 - 13:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udfordring med opslag.

Hej alle

Jeg har nogle produktionskoder:
V48M
V48TI
V48O
V48TO
V48FR
Vèt indikerer en specifik variant, 48 indikerer ugenummer og M/FR indikerer ugedag.
Jeg har brug for at kunne sortere på henholdsvis produktvariant, ugenummer, og ugedag uafhængigt af hinanden, og uden at skulle ændre produktionskoden.
F.eks har jeg brug for at se alt der skal produceres Torsdag uge 48 baseret alene på ovenstående produktionskode.
Håber I kan hjælpe mig?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
23. november 2020 - 13:56 #1
Nu skriver du 'opslag' men er det en mulighed for at skille informationen ad i nye felter du kan sortere på, du er ude efter?

I så fald, kan du bruge Venstre(), MIDT(), Højre() formlerne til at lave nye felter med den relevante oplysning.
Avatar billede ebea Ekspert
23. november 2020 - 14:40 #2
Er det en søgning du vil bruge, til at liste resultatet, eller? Du skriver opslag, men hvad vil du slå op; og så skriver du sortere på de 3 ting!
Hvis du vil bruge som #1 skriver, kræver det at du bruger 2 cifre i dine ugenumre (for uger som er encifrede); men det kunne godt laves den vej.
Men prøv at definere det lidt mere konkret.
Avatar billede Newbie Mester
23. november 2020 - 16:13 #3
Hej igen

Een kunde kan sagtens have flere ordre samme dag: V48TI, B48TI og S48TI. Men også flere order samme uge: V48TI, B48TI og S48TI plus V48TO, B48TO og S48TO
Jeg har brug for at vide hvad jeg skal producere til tirsdag uge 48 og til hvem.
Avatar billede store-morten Ekspert
23. november 2020 - 17:55 #4
Lyder som om 'Filter' er din ven. 😀
Avatar billede jens48 Ekspert
23. november 2020 - 18:05 #5
Du kan bruge SUMPRODUKT:

=SUMPRODUCT($B$1:$B$100;--(LEFT($A$1:$A$100;1)="V");--(MID($A$1:$A$100;2;2)="44")--(RIGHT($A$1:$A$100;2)="MA"))

Pa dansk:

=SUMPRODUKT($B$1:$B$100;--(VENSTRE($A$1:$A$100;1)="V");--(MIDT($A$1:$A$100;2;2)="44")--(HØJRE($A$1:$A$100;2)="MA"))

Det vil være lidt lettere at arbejde med hvis alle ugedagene har samme længde.
Avatar billede Newbie Mester
25. november 2020 - 16:06 #6
1000 tak for hurtig hjælp.. :)