Avatar billede Newbie Mester
24. november 2020 - 12:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål

Hejsa
Kan nogen måske hjælpe mig?
Jeg har lavet et opslag: =HVIS(B142<>"";LOPSLAG(B142;Priser!A:C;3;FALSK);"")
Her finder den et kundenavn, og henter så info i kolonne C.
Men Jeg kunne godt tænke mig at opslaget var betinget af et kriterie mere.
Lad os sige at det er en database med en masse kundenavne, som indeholder en linie med adresse, mobilnummer osv. osv. Alle linier relateret til kunden indeholder allesammen kundens navn:

Jørgen jørgensen    Adresse: Byvej 14  Mobil: 22222222 By: Randers

Altså den skal finde en linie som indeholder 1. kriterie og 2. kriterie og efterfølgende hente data.. Giver det mening?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
24. november 2020 - 12:54 #1
Avatar billede thomas_bk Ekspert
24. november 2020 - 12:55 #2
Link 1 skulle have været
https://trumpexcel.com/xlookup-function/
Avatar billede ebea Ekspert
24. november 2020 - 13:42 #3
Avatar billede Newbie Mester
25. november 2020 - 16:10 #4
Hvordan kan jeg svare på et spørgsmål jeg stiller? Og hvorfor ville jeg stille spørgsmålet hvis jeg selv kendte svaret?