Avatar billede molehonter Mester
02. december 2020 - 13:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

googletrans

Hej
Jeg kan ikke få translate til at fungere i Python.
Kode følger nederst.
lang_df: virker som den skal.
my_translation: viker ikke.
Jeg får følgende fejl
    my_translation = Translator.translate('Cerco un centro di gravità permanente', src='it', dest='en')
TypeError: translate() missing 1 required positional argument: 'text'
denne 'text' hvad er det, jeg har kopieret denne eksempel fra nettet. Kan ikke lige helt hitte hvad 'text'.

import pandas as pd
import googletrans
from googletrans import Translator

pd.set_option('max_colwidth', 300)

# how to get the supported language and their corresponing code
lang_df = pd.DataFrame.from_dict(googletrans.LANGUAGES,  orient='index', columns=['Language'])
print(lang_df)

my_translation = Translator.translate('Cerco un centro di gravità permanente', src='it', dest='en')
print(my_translation.text)

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2020 - 14:14 #1
prøv lige
my_translation() = Translator.translate('Cerco un centro di gravità permanente', src='it', dest='en')
print(my_translation().text)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2020 - 15:38 #2
som jeg laeser dokumentationen skal:

my_translation = Translator.translate('Cerco un centro di gravità permanente', src='it', dest='en')

vaere:

t = Translator()
my_translation = t.translate('Cerco un centro di gravità permanente', src='it', dest='en')
Avatar billede molehonter Mester
02. december 2020 - 21:20 #3
Når jeg køre den, får jeg de samme fejl, men mangler kwargs har kigget på hvad det er.

File "C:\Users\peter\OneDrive\Programmering\Python\Ex_Files_Deep_Learning_OpenCV\OpenCV\OpenCV\test.py", line 13, in <module>
    my_translation = t.translate('Cerco un centro di gravità permanente', src='it', dest='en')
  File "C:\Users\peter\AppData\Local\Programs\Python\Python38-32\lib\site-packages\googletrans\client.py", line 182, in translate
    data = self._translate(text, dest, src, kwargs)
  File "C:\Users\peter\AppData\Local\Programs\Python\Python38-32\lib\site-packages\googletrans\client.py", line 78, in _translate
    token = self.token_acquirer.do(text)
  File "C:\Users\peter\AppData\Local\Programs\Python\Python38-32\lib\site-packages\googletrans\gtoken.py", line 194, in do
    self._update()
  File "C:\Users\peter\AppData\Local\Programs\Python\Python38-32\lib\site-packages\googletrans\gtoken.py", line 62, in _update
    code = self.RE_TKK.search(r.text).group(1).replace('var ', '')
AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'group'
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2020 - 00:52 #4
**kwargs betyder potentielt extra keyword argumenter.

Jeg tvivler paa at det har noget med fejlen at goere.
Avatar billede molehonter Mester
03. december 2020 - 09:45 #5
Det var også min konklusion, kildeteksten og de 2 sprogkoder burde være nok. jeg
køre koden i visual studio. Jeg vil prøve at afvikle den på andre editorer, hvis det virker så kunne problemet ligge et andet sted.
Avatar billede molehonter Mester
04. december 2020 - 14:36 #6
Jeg fandt en løsning på problemet, der var åbenbart flere der havde udfoldninger **kwargs.
Så der er lavet en ny version, uden denne parameter.
Den virker.
# https://github.com/lushan88a/google_trans_new

from google_trans_new import google_translator

translator = google_translator()
translate_text = translator.translate('Hallo world',lang_tgt='da')
print(translate_text)