Avatar billede ENS Novice
03. december 2020 - 21:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ingen reaktion eller forkert reaktion

Mus og tastatur fungere korrekt i ca 5 eller mere min efter opstart. Dernæst begynder fejl at dukke op.
I et tekstprogram kan jeg lige pludselig ikke skrive længere og andre tekst funktioner virker heller ikke. Heldigvis kan jeg godt lukke programmet i højre hjørne øverst og gemme når gemmeboxen dukker frem.
Læser jeg nyheder på f.eks Dr.DK så efter nogle minutter eller 10 reagere en artikel ikke når jeg kilkker på den for at kunne læse den – nogen gange forårsager et klik på en artikel at et doc. hopper ned i venstre hjørne, - dette doc kan jeg dog ikke åbne. Andre gange begynder tilfældige programmer at dukke op, hvor min hensigt var noget helt andet.
Vil jeg se flow tv på dr.dk og jeg klikker på TV (ikonet) øverst, kan det ske at den side der dukker frem står og blinker nervøst i et hurtigt tempo og det er fuldstændigt umuligt at se hvad der står.
Jeg har extern tastatur og mus – begge med usb stik. Tidligere har jeg haft problemer med x knappen på den bærbare pc, hvor extern tastatur og mus er tilsluttet. Pludselig kunne det hænde at der blev skrevet xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx i det uendelige, hvis jeg ikke stoppede det ved fysisk at trykke på x knappen flere gange. Det skete både i tekstprogrammer og browseren. Det problem har jeg ikke haft længe, men nu har jeg fået ovenstående.
Lykkedes det mig at starten flow eller live tv på dr.dk har jeg dog ingen problemer med at se f.eks en film, men jeg vil ikke bagefter kunne starte et andet tv program, da jeg ikke ville være istand til at klikke mig frem tid det, da der ikke reageres på mine klik. Kan helller ikke længere slukke computeren via klik, men må gøre det manuelt.
Nogen ideer til hvad det kan være og hvad jeg skal gøre?
Avatar billede ecaspar Mester
04. december 2020 - 07:51 #1
Ind imellem ser man også at "space bar" / "shift"  / "Ctrl" eller andre taster hænger

Der kan du bare ikke se der tastes noget. Det vil i alle tilfælde give den fejl du beskriver.
Igennem arbejde har jeg talrige gange oplevet den type fejl.
Er  det et ekstern tastatur kan man evt vende det om og banke det let bagpå.
Hvis det er er indbygget i den bærbare kan man måske forsøge meget forsigtigt med trykluft - MEGET FORSIGTIGT  - da tasterne kan blæses af med for højt tryk.
Det indbyggede tastatur kan også skiftes, men det er sjælden helt billigt.
Avatar billede ENS Novice
05. december 2020 - 14:25 #2
Tak for svar ecaspar!
Det eksterne tastatur er udelukket. Mindes jeg har haft et lignede problem. Dengang  udskiftede jeg det externe tastatur med et andet og nyt jeg havde liggende. Måske kan det være computer-tastaturet som du også nævner? Da jeg havde et lignende problem med bla programmer og vinduer der dukker op af sig selv, blev det "løst" ved at jeg opdatere min driver til min mus.  Ringede i går til en tekniker for at høre hvad det koster for at få udskiftet tastaturet. Manden jeg talte med sagde det lød som et hardvære fejl og rådede mig til en "servicetjek".

Siden er problemerne af en eller anden uransaglig årsag forsvundet af sig selv - det
er jo bare dejligt - men ville være dejligt at vide hvorfor det kommer - for det kommer måske igen ??