Avatar billede kat Juniormester
04. december 2020 - 09:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Arknavn fra celle

Jeg har et Excel dokument, som indeholder noget planlægning mandag til fredag pr uge.

Det starte nogle gange med uge 53 og andre gange med uge 1

Hvad det er for en uge står altid i celle "C1" den henter dette fra en kalender i et helt andet Excel ark så teksten i "C1" er altså en formel

Kan jeg på nogle måde få den til at skrive uge nr fra C1 i arknavnet? i 2021 starte min kalender med uge 53 men i 2020 starte den i uge 1
Avatar billede store-morten Ekspert
04. december 2020 - 09:55 #1
Faneblad navngives på grund af navn i celle
Denne makro lader indholdet af en celle i et ark, bestemme arkets navn. Når indholdet af cellen ændres, ændres navnet på arket også. Denne makro skal ligge i arkets kodemodul.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("C1")) Is Nothing Then
        ActiveSheet.Name = Target.Value
    End If
End Sub
Avatar billede jens48 Ekspert
04. december 2020 - 12:01 #2
Da indholdet i C1 bestemmes af en formel ændrer Store-Mortens mako ikke arknavnet, når der sker ændringer
Måske kan denne makro bruges. Der ændrer navnet, når arket vælges

Private Sub worksheet_activate()
  ActiveSheet.Name = Range("C1").Value
End Sub
Avatar billede kat Juniormester
04. december 2020 - 12:02 #3
Jeg kan bare ikke få det til at virke så tænker jeg gør et eller andet forkert.

Jeg har gjort, "VIS" - "MAKROER" så laver jeg et Markronavn og opretter en indsætter:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("C1")) Is Nothing Then
        ActiveSheet.Name = Target.Value
    End If
End Sub

men jeg får det ikke til at virke
Avatar billede kat Juniormester
04. december 2020 - 12:06 #4
Jeg fik den til at virke med

Private Sub worksheet_activate()
  ActiveSheet.Name = Range("C1").Value
End Sub

Tak