05. december 2020 - 14:23 Der er 4 kommentarer

Brug for hjælp til måske et fejlkøb

Nu ved jeg godt det her website er mainly brugt til pc problemer og andet men, jeg købte et spil til black friday og fik det idag.
Da jeg så åbner pakken kan jeg se spillet står på polsk og ved ikke om jeg kan ændre det ingame på min ps4 da jeg ca har ialt købt 3 spil til den.
Spillet er Spiderman GOTY Edition og emballancen er ikke blevet rørt endnu da jeg ikke ved om jeg skal sende det tilbage
Håber jeg kan få svar hurtigt på den her
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. december 2020 - 14:56 #1
Jeg mener at reglerne siger at det skal være på "et forståeligt sprog" og det er polsk jo ikke ligefrem i forhold til f.eks. dansk.

https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerleksikon/brugsanvisninger/

Jeg var selv ude for dette problem for 10-15 år siden, hvor jeg købte noget computer hardware men brugsanvisningen stod på en masse uforståelig sprog, og i hvert fald ingen nordiske sprog var med.. Det var ikke til at finde ud af. Jeg ringede til forbrugerrådet, og fik at vide at hvis ikke det stop på en forståelig sprog, kunne det leveres tilbage. Det blev det også uden problemer.

Jeg formoder at du har anvendt betalingskort, for så har du 14 dages fortrydelsesret.

https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/forbrugerleksikon/fortrydelsesret-og-returret/
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2020 - 09:00 #2
det er så sværere, hvis du har købt det via amazon i en polsk butik - de har det med at sælge ting på polsk der, da det er et forståeligt sprog.
06. december 2020 - 18:14 #3
Har sendt det tilbage nu da jeg ikke ville teste om det virkede og risikere at miste min retur-ret
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. december 2020 - 18:55 #4
Det synes jeg lyder fornuftigt 👍
Der følger garanteret ikke en polsk-dansk ordbog med varen, så står man der med en vare man ikke kan bruge.