Avatar billede Sanne Praktikant
14. december 2020 - 13:50 Der er 3 kommentarer

Fejl ved printning

Hej jeg har en HP color Laser Jet Pro MFP M477fnw.

den kommer med følgende fejl ud printning:
"PCL XL error
subsystem: TEXT
Error: IllegalFontData
File name:cheettext.c
Line Number: 1459,

nogen der kan hjælpe. den har printet den samme side over 100 gange og jeg er nødsaget til at slukke for printeren, ellers bliver den ved med at printe.

Nogen der har løsningen på problemet?

mvh
Sanne
Avatar billede INK Ekspert
14. december 2020 - 15:56 #2
Formoder du kører Win 10?

Slet printeren fra pc'en og gå til denne hjemmeside og download ny driver og evt. også ny firmware til printeren. Der ser ud til at være en opdatering fra oktober 2020.

https://support.hp.com/dk-da/drivers/selfservice/hp-color-laserjet-pro-mfp-m477-series/7326560/model/7326562
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. december 2020 - 18:27 #3
Det er et helt klassisk problem med et printjob der er gået galt/gået ned.

Du skal ind i printerens indstillinger (printerkø) og slette jobbet.

Kan du ikke det, kan du altid gå den hårde vej:

I joblisten (højreklik på processlinjen og vælg jobliste) vælger du fanen "Tjenester" (Er det første gang du bruger den, skal du muligvis vælge "vis mere").

I listen finder du "Spooler" (Print spooler), højreklikker og stopper den.

Gå til C:\Windows\System32\spool\PRINTERS - sidstnævnte kræver forhøjede rettigheder. Slet alle de filer der måtte være her.

Find igen "Spooler" i listen over tjenester, højreklik og start den.

Nu kan du tænde printeren igen, uden at den printer "støj".