Avatar billede boholdt Mester
16. december 2020 - 19:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udvidelse af web.config-fil med HTTPS-beskyttelse

Hej

På mit webhotel har jeg en web.config-fil, som jeg gerne vil udvide således, at besøgende kommer over på HTTPS. Jeg har et SSL-certifikat som fungerer fint.

Web.config-filen består af følgende kode:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<configuration>
    <appSettings>
        <add key="webPages:Version" value="2.0"/>
    </appSettings>
</configuration>
---

Hvis jeg vil over på HTTPS, forsøger jeg at indsætte følgende kode neden for:
## Force HTTPS inside web.config
<configuration>
    <system.webServer>
        <rewrite>
            <rules>
                <clear />
                <rule name="Redirect to https" stopProcessing="true">
                    <match url=".*" />
                    <conditions>
                        <add input="{HTTPS}" pattern="off" ignoreCase="true" />
                    </conditions>
                    <action type="Redirect" url="https://{HTTP_HOST}{REQUEST_URI}" redirectType="Permanent" appendQueryString="false" />
                </rule>
            </rules>
        </rewrite>
    </system.webServer>
</configuration>
---
Jeg får imidlertid en fejl 500 - er der nogle som ved hvorfor, samt hvad jeg skal rette?

På forhånd tak for svaret.

Mvh Anders.
Avatar billede softspot Forsker
16. december 2020 - 22:03 #1
Er du sikker på, at der er installeret IIS Rewrite komponent på serveren?
Avatar billede boholdt Mester
17. december 2020 - 10:19 #2
Hej igen

Jeg har i hvert fald fået henvisning til HTTPS til at fungere nu via følgende kode:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<configuration>
    <appSettings>
        <add key="webPages:Version" value="2.0"/>
    </appSettings>
<system.webServer>
## Force HTTPS inside web.config
        <rewrite>
            <rules>
                <clear />
                <rule name="Redirect to https" stopProcessing="true">
                    <match url=".*" />
                    <conditions>
                        <add input="{HTTPS}" pattern="off" ignoreCase="true" />
                    </conditions>
                    <action type="Redirect" url="https://{HTTP_HOST}{REQUEST_URI}" redirectType="Permanent" appendQueryString="false" />
                </rule>
            </rules>
        </rewrite>
    </system.webServer>
</configuration>
---
Så vidt jeg kan se, var det </configuration> som stod for tidligt i mit første eksempel.

Hvordan er det nu - kan jeg lukke spørgsmålet, eller skal jeg give point?

Mvh Anders.
Avatar billede softspot Forsker
17. december 2020 - 19:40 #3
Det kommer lidt an på hvad din web.config indeholdte af det du viste i sit oprindelige indlæg. Hvis det hele stod i, så var der et sæt for meget af configuration-elementet i midten, så har du fjernet dem fungerer det givetvis af den årsag... der må kun være et configuration-element i en web.config.