Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
27. december 2020 - 06:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Underlige "Blibs" og frysende skærm i få sekunder

Har i den seneste tid været "Hjemsøgt" af Blips og Båts, der et kort sekund fastlåser skærm og mus.
Troede først det havde noget med beskeder, mails eller lignende.
Men det sker også når mine browsere er lukket ned og kan ikke spore, hvad det er.
Har kigget i Task manager, men intet usædvanligt heri!

Nogen gode ideer?? eller er der nogen der har oplevet samme??
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2020 - 07:16 #1
Bærbar/stationær pc?
Formoder Windows 10?
Jeg tænker måske hardware problemer hvis det er bip fra bundkortet.
Tjek logbogen for computeren om der er en gennemgående fejl på tidspunktet hvor du oplever bip.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
27. december 2020 - 07:29 #2
Hej - ja Desktop og windows 10
De kommer sporadisk - og lyder mest som modtagelse af en besked el.l.
samt 2 forskellige lyde. Det første blib, fryser skærm og mus et sekund eller 2, og det næste blib, med en anden lyd løsner dettte.

Forbandet irriterende
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2020 - 07:36 #3
Har du eksterne diske monteret på pc, prøv at tage dem fra og se om det så holder op?
Tænker om lyden er hardware der bliver koblet af og på.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
27. december 2020 - 07:50 #4
Nej - intet, der koples til og fra. Men du har ret, lydende er nogenlunde de samme som disse
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2020 - 08:44 #5
Hvis det lyder som usb når det skal kobles af og på, ville jeg gå videre og tjekke op på de porte der måske er monteret i fronten på pc. Der på bundkortet monteret et stik til disse. Dette stik ville jeg prøve at afmontere for at se om problemet så forsvandt.
Anden ting var at flytte mus og tastatur til andre porte og se om det ændrer noget.
Prøv evt også med en anden mus/tastatur hvis du har denne mulighed.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
27. december 2020 - 08:54 #6
JEPS - det var lige netop problemet.
Må være kontakt besvær, el. lignende. Men det stoppede, efter ombytning/bevægelse i portene.

Takker ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2020 - 09:11 #7
Velbekomme og fortsat god jul og nytår :-)