Avatar billede nu_igen Professor
01. januar 2021 - 11:58 Der er 26 kommentarer

PORNO og EROTIK uønskede mails

Hej og GODT .... ELLER BEDRE NYTÅR🤗
Jeg er nu i flere uger blevet oversvømmet med mails af den slags jeg nævner i overskriften. Ret saftige mails allerede i det jeg ser i mail overskriften. Nu er jeg heldigvis hinsides den interesse og har ALDRIG set på sider med den slags. Jeg har nok i mit strikketøj. Jeg er heller ingen mand, så.....
Men hvem sender disse mails, der enten har en mailadresse med et officielt navn, som kan være en myndighed eller et firmanavn. De fleste starter med: copy of, copia de, copie, eller på kinesisk, arabisk og andre sprog.
Er min mailadresse (yousee) havnet hos disse afsendere fordi jeg har bestilt varer i en ganske almindelig butik som Silvan etc?
Jeg har lukket min Ebay konto, Amazon og Paypal. Det er flere år siden jeg har brugt dem.
Men hvordan får disse uønskede mails adgang til min mailadresse?
Det lader til at der er uanede mængder af afsendere, for jeg blokerer dem een efter een.

Tidligere har jeg fået spammmails fra DHL, UPS og andre transportfirmaer, men de er ophørt nu. ..... forhåbentlig
Er der mange af jer, der får saftige spam mails p.t? De spilder jo deres krudt ved at sende til 80 årige kvinder.🥳
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2021 - 13:13 #1
Bruger du Google Chrome eller hvilken browser er der tale om når du er på nettet?
Kør evt en rens med rensepakken her:

https://supportpcogandet.dk/rensepakken/
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2021 - 13:13 #2
Får du uopfordrede popups på nettet når du søger andre ting?
Avatar billede nu_igen Professor
01. januar 2021 - 14:05 #3
Jeg bruger Safari på Ipad og Google Chrome. Synes ikke at jgbfår ret mange pop ups og har garderet mig mod uønsket reklame, så godt som man nu kan.
Kan jeg have en begrundet mistanke om at små danske virksomheder på nettet ikke har rås til at beskytte deres besøgende?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2021 - 15:09 #4
Det ved jeg ikke noget om.
Men jeg tror umiddelbart du på et eller andet tidspunkt har kommet til at acceptere at en side må sende meddelelser til dig.
Tjek op på det i Chrome som jeg tror er synderen.
PS Bruger ikke selv Chrome som browser.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. januar 2021 - 15:23 #5
Jeg anvender både Microsoft Edge og Google Chrome, men har ikke de store problemer. Der var for omkring et år siden en masse indhold der strømmede ind i min indbakke. Det var tydeligvis ikke fra danske mailadresser, idet der i mange tilfælde bl.a. stod .pl, au. ru osv..... yderligere var meget af det på udenlandsk, og var der også tekster indeholdende nogle af det danske modersmåls mindre pæne gloser. Denne trafik er mere eller mindre ophørt nu. Jeg har ikke gjort noget for at få det til at ophøre, men hvad grunden er ved jeg ikke.
Avatar billede wjens Guru
01. januar 2021 - 16:10 #6
Du skriver at du får mange spam-mails til din emailadresse (hos yousee).
Har du aktiveret yousee's spamfilter? Jeg bruger googles spamfilter og det er næsten 100% tæt. Jeg kender ikke yousee's filter, men det kan formodentlig klare meget.

Du skriver også at du prøver at blokere dem en efter en. Det tror jeg ikke hjælper. spam-afsenderne laver hele tiden nye falske afsendere.
Avatar billede stjans Guru
01. januar 2021 - 16:22 #7
Yousee´s spamfilter er desværre næsten ikke-eksisterende,
Avatar billede nu_igen Professor
01. januar 2021 - 16:47 #8
Ja, yousee spamfilteret kan ikke klare det. Hvor finder jeg googles spam filter? Jeg bruger et outlook mailprogram fra 2003
Avatar billede wjens Guru
01. januar 2021 - 17:04 #9
Googles spamfilter virker på indgående emails på en xxxx@gmail.com adresse, det kan ikke kobles på en yousee konto.

Jeg foreslår at du laver et nyt spørgsmål herinde og efterlyser et godt spamfilter, der kan bruges til en yousee email. Der må være nogen med erfaringer i det. Du bør også opdatere din Outlook 2003, den er for gammel.

Du kunne naturligvis helt skifte email adresse til gmail eller et domæne du køber, men det må være sidste udvej. Spam er noget bøvl!
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. januar 2021 - 17:27 #10
7# Det vil jeg ikke give dig ret i. Jeg har selv YouSee og har aktiveret spamfilteret. Det er meget lidt der kommer igennem.
Avatar billede nu_igen Professor
01. januar 2021 - 18:05 #11
Det mærkelige er at i webmail på yousee er disse mails fanget i spamfilteret, men videresendes alligevel automatisk til min mailboks.
De uønskede mail fremgår ikke af listen med de daglige mails i webmail.
De er ikke så ligetil bare at skifte til en ny mailadresse når det er den jeg har brugt siden 1995.
Avatar billede nu_igen Professor
01. januar 2021 - 18:07 #12
Jeg har faktisk købt et domæne og har en mailkonto hos one.com
Avatar billede wjens Guru
01. januar 2021 - 18:40 #13
#11, den info gør meget forskel. Yousees spamfilter fanger åbenbart meget af det uønskede. Problemet er at du alligevel får de mails ned i Outlook indbakken.
Opgaven er nu at finde en opsætning, så du ikke får spam ned i indbakken men i stedet får dem direkte i Outlooks spam folder.

Måske ErikHg har hjælp vedr. yousee spam opsætningen.
Måske er det bare dit gamle Outlook 2003, der ikke er opdateret på det her punkt.
Opdatér !
Avatar billede nu_igen Professor
01. januar 2021 - 19:02 #14
Min outlook 2003 stammer fra office pakken. Hvirdan opdaterer jeg outlook?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2021 - 19:11 #15
#14 Du kan ikke opdatere den gamle 2003 version. Der skal en nyere version til der opdateres eller at man bruger et andet alternativ.
Personligt bruger jeg webmail fra Yousee og jeg ser ikke meget spam her i min mailbakke.
Ud over Microsoft Office er der andre gratis alternativer. Da Xp blev lukket ned i 2014 gik jeg over til at køre med Thunderbird på Windows 8. Den fungerede næsten på samme måde som Outlook Express som Xp var født med. Grunden til jeg stoppede med at hente mails ned på pc er udelukkende jeg ikke har behov for den store plads, og at det var wenbaseret gjorde at jeg kunne tilgå mail fra bærbare enheder. Der findes også den gratis Microsoft Outlook som jeg dog ikke kender noget til. Og jeg ved ikke hvordan man får tingene flyttet over.
Avatar billede Peter Guru
01. januar 2021 - 19:39 #16
Nu har Yousee jo fornyligt smidt omkring sig med deres kunders data. Jeg har også købt mit domæne hos One.com i 2014. De har et stramt spamfilter - sommetider for stramt.
Avatar billede jk45 Forsker
01. januar 2021 - 22:16 #17
#16 Det er telefon numre, ikke mail adresser
Avatar billede Peter Guru
01. januar 2021 - 22:51 #18
#17 Nåh ja..
Avatar billede stjans Guru
02. januar 2021 - 10:50 #19
@ 10: Det er super godt at det virker hos dig.

Jeg har sloges med det i flere år på mine forældres mailkonto, der total spammes med al mulig lort; intet bliver sorteret fra, og ikke engang Yousee´s kundeservice kan hjælpe.
Avatar billede nu_igen Professor
02. januar 2021 - 11:09 #20
Jeg har nu gennemgået mit spam filter hos Yousee. Det er ret mange ting man skal være obs på.
Jeg har fundet en manglende afkrydsning i boksen

Indkommende uønskede meddelelser:
    Inkluder meddelelser i mappen Spam

Desuden har jeg tilføjet alle de uønskede ord for copy of. På mange herrens sprog.
Jeg afventer, hvad der sker.
Ulempen kan være at nogle ønskede mails som valide afsendere sender til mig havner i spam mappen, som nu (forhåbentlig) ikke længere sendes til min indbakke. Som regel gør disse afsendere dog opmærksom på at deres mail kan ende i spam mappen.

Jeg rapporterer hvordan ændringen virker efter afkrydsning af boksen.
Avatar billede nu_igen Professor
02. januar 2021 - 11:21 #21
#15
Jeg kunne også droppe min gamle Outlook opsætning, men det er jo ret besværligt at logge ind på Yousee Webmail med kodeord osv. hver gang jeg vil se mails.
Så vidt jeg husker er det mindst 7 klick før jeg kommer til Webmailen, medmindre den kan tilgåes nemmere?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2021 - 14:22 #22
#21 Der er her 3 klik med musen.
1 Klik på link til siden
2 Klik på login.
3 Vælg konto du vil kigge mail på og siden med mail åbnes :-)
Avatar billede falster Ekspert
02. januar 2021 - 15:23 #23
Med domæne mm. fra one.com tror jeg at både Webmail i

https://login.one.com/mail

og Thundebird som klient vil være værd at prøve.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. januar 2021 - 15:23 #24
#13 Jeg begyndte at få problemer med en masse spam i efteråret 2018 da YouSee i deres 2genialitet" begyndte at ændre på deres side. Man kunne lige pludselig ikke længere blokere uønskede mails, og talrige var de gang jeg ringede til deres kundeservice, men det hjalp ikke meget. Først et godt stykke inde i 2019 blev det igen muligt at tilgå muligheden, så man kunne vælge hvad der skulle betegnes som uønsket. I det sene efterår 2019 og i starten af 2020, kom der imidlertid en masse mails med indhold der ikke ligefrem var for præstedøtre. Dette er dog stilnet meget af.
Af blokerede mailadresser har jeg lagt omkring 100 ind af disse.
Hvad angår Outlook har jeg installeret Outlook 2019 på både min stationære og på min bærbare. Der kommer også spammails ind i spambakken, men den tømmer jeg bare med jævne mellemrum.
Avatar billede nu_igen Professor
03. januar 2021 - 00:29 #25
#23
Jeg skal logge ind på yousee, det er 3 klick + adgangskode. Dernæst klick for cockies eller hvilke, taste webmail, igen coockie spørgsmål, og først der kommer bjælken med min mailkonto og det kræver et yderligere klick, så det er en længere procedure.
For mange år siden oprettede jeg en mailkonto hos one.com og det kræver også login m.m. For at tilgå webmailen. Denne konto bruger jeg til alt ikke officielt. Desuden har jeg en sjældent brugt gmail.

Problemet er bare at den gamle TDC  mail er brugt til skat, kommune, borger dk, og alt muligt anden kommunikation med mange. Kunne man bare skifte til en anden udbyder og beholde @mail.dk ville det være fantastisk nemt.
Lad mig nu se, om Yousee fanger de forfærdelige porno mails.
Som en anden skriver indeholder mails ret saftige ting, som får mig gamle kone til at rødme.
Avatar billede nu_igen Professor
03. januar 2021 - 21:31 #26
#20
Tror at jeg har fundet det rigtige sted som nævnt i dette indlæg. Hverken porno eller andre mails fra afsendere som jeg har markeret som uønskede i min outlook bakke i dag. Der plejer at være 8-10 stykker.
Ved at logge på webmailen kan jeg se at der i dag er kommet flere mails som er røget direkte i spam uden videresendelse til min indbakke i outlook.