Avatar billede lbc Mester
03. januar 2021 - 14:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Acer Swift vil ikke kommunikere med Lexmark CS410

Lexmark CS410'en er koblet på husets Wifi og der er ingen problemer med at udskrive trådløst fra hjemmets øvrige enheder (Lenovo PC, Ipad, Iphone).

Men Acer Swift'en vil ikke connecte. Den har tidligere virket, men skulle genstartes eller fejlfindingsværktøjet løste det. Jeg har af- og geninstalleret printeren flere gange, men intet hjælper.nu.

Kan det have noget at gøre med at det er en "Swift", som vist nok er noget sart overfor fremmede programmer/drivere?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2021 - 15:34 #1
Som jeg kan google det er "Acer swift" en helt almindelig bærbar, formentlig med Windows 10 - der burde ikke være problemer overhovedet med drivere og den slags.

Du skal prøve at gå i stien C:\Windows\System32\spool\PRINTERS

Ligger der filer her, skal de slettes. de er forliste printjobs, og er ofte årsagen til problemer med printeren.

Er filerne låste, skal du først finde og stoppe tjenesten "Spooler" (Ctrl+Shift+Esc kalder joblisten frem, vælg evt. "flere oplysninger", vælg fanen "Tjenester" og højreklik på "Spooler" og stop den).
Når filerne er slettede, skal spooler tjenesten startes igen.

Prøv nu at installere printeren på ny (eller test printeren, hvis den er installeret)
Avatar billede lbc Mester
03. januar 2021 - 16:25 #2
Fungerer :-) Så håber jeg det fortsætter. Godt fif med at slette pool-køen.