Avatar billede rynke10 Novice
08. januar 2021 - 07:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Programmering af stand alone program

Jeg skal lave et egentlig simpelt program. Det skal bare have en rimelig pæn brugerflade. Det er kun beregninger, i princippet kunne jeg lave det i Excel.

Jeg har før lavet programmer i Visual Basic, læs 16 år siden. Hvad vil være velegnet til at lave et program til Windows?
Avatar billede acore Ekspert
08. januar 2021 - 10:06 #1
C# eller et hvilket som helst andet nogenlunde tilsvarende sprog.
Avatar billede terry Ekspert
08. januar 2021 - 10:17 #2
MS Access
Avatar billede falster Ekspert
08. januar 2021 - 12:36 #3
Avatar billede falster Ekspert
08. januar 2021 - 12:42 #4
Eller - for at blive i gratisafdelingen:

https://www.lazarus-ide.org/
Avatar billede acore Ekspert
08. januar 2021 - 13:06 #5
C# with Visual Studio is free as well, I think
Avatar billede terry Ekspert
08. januar 2021 - 13:21 #6
If rynke10 hasnt done much coding then C# will take some time to learn. Access or user forms in Excel will be easier to get to grips with, having some knowledge of VBA already.
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. januar 2021 - 14:37 #7
Hvis det er meget simpelt, kan du måske bare bruge Visual Basic Scripting?

https://da.wikipedia.org/wiki/VBScript
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2021 - 14:46 #8
C# var jo ret oplagt til en Windows desktop app.

Men med VB (VB6 formoder jeg) erfaring saa var VB.NET maaske nemmere at komme igang med.
Avatar billede falster Ekspert
08. januar 2021 - 16:13 #9
Mere gratis med (Object) Pascal - Delphi Community Edition:

https://www.embarcadero.com/products/delphi/starter/free-download

Installeret en ca. 4 GB sag. Og kendskab til VB - VBA vejer nok tungere, som antydet i #6-8.
Avatar billede rynke10 Novice
08. januar 2021 - 20:06 #10
Tak for mange gode forslag.
Jeg ser i retning af Pascal / Lazarus, det lyder til at være rimelig simpelt.
Avatar billede madslundholm Novice
12. januar 2021 - 10:31 #11
Hvis du erfaring med HTML, CSS og JS, så kunne Electron også være en løsning