Avatar billede bme Juniormester
09. januar 2021 - 14:29 Der er 6 kommentarer

Microsoft Dynamics C5 forsvundet

Hej, mit oldtudse gamle Microsoft Dynamics C5, er pludselig forsvundet
fra min PC'er, hvordan kan det lade sig gøre og hvordan får jeg fat i det igen?
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
09. januar 2021 - 14:47 #1
Prøv og søg efter en fil som hedder :

c5w32.exe
Avatar billede bme Juniormester
09. januar 2021 - 14:51 #2
Det har jeg prøvet nu, svar: Ingen elementer svarer til dit søgekriterie
Avatar billede INK Ekspert
09. januar 2021 - 16:45 #3
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
09. januar 2021 - 17:15 #4
Davs igen ,

Til  'Ink' - :  Hvis den er så gammel som bruger melder er den næppe en On-Line version.

Sådan lidt efter hvilken version du har haft og hvilken Windows version du har, kan C5 være installeret som følge:

Fra version 2008 og frem installeres C5 i Windows program og datastruktur. Det betyder følgende:

C5 programmerne findes i følgende bibliotek:

<lokaldrev> /Programmer (x86) / Microsoft Dynamics C5 20xx /

Data findes i fælgende mappe:

<lokaldrev> /Programdata / Microsoft C5 20xx Data/

Mappen 'Programdata' kan være skjult da den kan optræde som 'Skjulte mapper og filer'.  Dette kan du ændre under 'Mappeindstillinger' i 'Kontropanelet'.

Hvis inden af disse mapper indeholder noget eller de ikke findes, kan din C5 installation godt være der , den kan nemlig sagtens ligge i andre mapper, hvis installationen er lavet på en anden måde.

Hvis du slet ikke kan finde f.eks. følgende filer:

- c5data.dat
  c5w32.exe
  c5w32c.exe

så har du et alvorligt problem.

Håber du har en sikkerhedskopi.

Oplys din Windows version, din C5 version hvis du kender den, samt om du har installeret noget software fra nettet for nyligt (optimereingsporgrammer, firewalls, antivirus med videre)

MVH
ADDCON
Peter Agger
Avatar billede bme Juniormester
10. januar 2021 - 15:42 #5
Hej Addcon

Tak for hjælpen, jeg har med din og min nevø's hjælp fået løst
problemet, pyha.

mvh
Bente Mehlbye
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
10. januar 2021 - 16:27 #6
Hej Bente,

Det lyder godt.

Hvis du vil have en lidt mere sikker tilgang til anvendelse af din gamle C5, kan
vi sagtens lægge den op på vore server, så er den sikret og bliver dagligt
sikkerhedskopieret.

Du vil kunne tilgå din C5 fra alle Windows basserede Pc'ere, som kan komme
på Internettet , og dette døgnet rundt.

Hvis du er int. i dette kan du sende mig en mail på:  info@addcon.dk, så kontakter vi dig.  Det er billigt at flytte og der er en billige månedspris for at ligge 'oppe i skyen' som man vist siger.

MVH
Peter Agger
Addcon.dk