Avatar billede SNCB Novice
11. januar 2021 - 11:03 Der er 5 kommentarer

Indsamle data over hvem der tilgår filer

Hej

På min arbejdsplads, er det et krav at læse mødereferater. Jeg vil derfor gerne gøre det så enkelt som muligt at indsamle data over hvem der har læst filen. Vi har en fælles mappe på computeren (windows), hvor alle referater ligger som pdf.

Kan man registrere brugerne som åbner filerne et sted? Eller kan man tilføje en signatur, eller en klik-funktion som viser at filen er læst?

Pt skal alle skrive i en mail at de har læst referatet, men det er jo ingen sikkerhed for at de rent faktisk har åbnet den, samt at det tager unødvendigt lang tid for folk at skulle sende en mail.

Håber at få nogle gode input!
Avatar billede SNCB Novice
11. januar 2021 - 11:49 #1
Eller er der en måde hvor jeg kan indsætte et link, således at de som har læst teksten, kan klikke på linket, så jeg kan se en samlet opgørelse over hvem der har læst filen?
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. januar 2021 - 13:14 #2
Har i sharepoint på arbejdet? Der kan man se hvem der har åbnet filen man har uploadet.
Avatar billede SNCB Novice
11. januar 2021 - 13:24 #3
Nej det har vi ikke. Vores system er lidt gammeldags tror jeg, vi har et netværk, hvor alle kan tilgå de samme mapper og dokumenter hvis man har fået adgang dertil.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
11. januar 2021 - 13:34 #4
Du vil jo aldrig kunne logge hvem som har læst filen, kun hvem som har åbnet filen :-)
11. januar 2021 - 14:15 #5
Hej SNCB
Jeg tror at du skal spørge i en grupper for netværksfolk. Netværksprogrammerne kan logge hvem der tilgår forskellige filer og det kan man hente v.hj.a. et script.

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT