Avatar billede Michael_Ba Juniormester
16. januar 2021 - 14:05 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Ændre defaultsti til Datakilder (ved brevflet)

Hej alle

Da jeg laver en del nye brevfletningsdokumenter, vil jeg gerne ændre defaultstien til datakilder, da min sti er langt fra den Word har default, og som den starter ved hver gang.
Synes at have kigget i det meste, både i div. indstillinger i Word, Excel og også registreringsdatabasen.
Hvor og hvad har jeg overset  ?

Bruger Office365
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. januar 2021 - 14:31 #1
Du har ikke overset noget. Der er ikke en indstilling til at ændre default-stien til datakilder. Det ville være praktisk, hvis der var.

Du kan løse det rimeligt ved enten at oprette en genvej/shortcut (via Stifinder) til den ønskede datakilde og flytte genvejen til Words default-mappe med datakilder, eller du kan oprette en genvej/shortcut til en mappe, hvor du har dine datakilder og flytte den genveje til Words default-mappe med datakilder. På den måde kan du hurtigt vælge den ønskede datakilde, selv om Word pr. automatisk skifter til den uønskede default-placering.
Avatar billede Michael_Ba Juniormester
16. januar 2021 - 15:26 #2
Hej Lene

Tak for dit tip i mangel af muligheden for at defaultstien i Word.
Ser dog ud til at det ikke lader sig gøre for mit vedkomne, da mine datakilder ligger på Google-drev, og det ikke er muligt at lave en genvej fra Google-drev til MS stifinder :-(
Avatar billede Michael_Ba Juniormester
16. januar 2021 - 15:29 #3
Nå, det kunne det så godt alligevel hvis genvejen først lige mellemlander på Google-drev for så efterfølgende at blive kopieret til mappen Datakilder.
Takker mange gange
18. januar 2021 - 09:40 #4
Hej Michael
Hvis du vil ændre standardmappen skal du kigge i ODBC-administratoren.
Hvis du har Windows:
Tryk Windowstast+R --> skriv odbcad32 --> RETUR
Hvis det ligner "sort snak" så hold fingrene væk 😊 ellers kan du læse lidt her:
http://help.seagullscientific.com/10.1/en/Content/ODBCAdmin_FileDSNTab.htm

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Avatar billede Michael_Ba Juniormester
18. januar 2021 - 10:00 #5
Hej Birthe

Det var nøjagtig det jeg søgte :-)

Desværre ligger mine filer på et delt Google-drev, som jeg ikke kan henvise til, da jeg ikke ejer filmappen :-(

Nå, men jeg vil gemme dit hint, tænker jeg kan få glæde af det another time :-)

Gó dag og tak