Avatar billede Gamingmagasinet Praktikant
26. januar 2021 - 11:50 Der er 3 kommentarer

Gamingmagasinet søger IT-eksperter

LØNNET JOB: gaming magasin søger IT-eksperter

Hvis jeg siger 144hz, overclocking og DDR4 2666MHz, føler du dig så på hjemmebane? Ved du, hvad forskellen er på panelerne TN, VA og IPS? Og har du sans for at skrive? I så fald er det muligvis dig, vi leder efter.

Vi søger 3-5 freelance skribenter med ekspertise inden for PC, konsol, spil, software, hardware, gaming udstyr og gaming tilbehør til et nyt digitalt dansk gaming magasin. Der er tale om Gaming Magasinet, som vi netop har overtaget. Se bort fra det nuværende web design og indholdskvalitet. Vi har udviklet et nyt web design og udvikler nyt indhold, som kommer til at se langt mere professionelt ud, og som er skrevet af fagpersoner. Det ruller ud her i februar.

Med ekspertise mener vi, at du arbejder/har tidligere arbejdet i en af ovennævnte brancher (f.eks. som servicemedarbejder, esport journalist, esportsspiller, computer/hardware/elektronik reparatør eller produktudvikler i en elektronikvirksomhed), eller måske har du/er du i gang med en relevant uddannelse (f.eks. IT-supporter, esportstræner, IT-teknolog eller en uddannelse inden for IT, elektronik, softwareudvikling og/eller hardware). Og udover din ekspertise skal du have sans for at formulere dig på skrift.

Som freelance skribent har du mulighed for at skrive købsguides (f.eks. guide til køb af gamer mus) og artikler (f.eks. tips til at vedligeholde en gamer skærm, Nvidia vs. AMD eller TN vs. VA vs. IPS).

Vi forventer, at du:

Er velbevandret i IT. Du har kendskab til hovedparten af IT relaterede emner, og har en forståelse for og ved meget om det PC, software, hardware, udstyr og tilbehør, som findes til PC og konsol. Det er naturligvis ikke et krav, at du kender alle brands, produktlinjer og produkter. Til gengæld ved du, hvad man skal være opmærksom på som forbruger, når man f.eks. er på udkig efter en gamer skærm.

Behersker grammatik, sprogbrug og stavning nogenlunde fejlfrit.
Er villig til at læse op på emner, du ikke har tilstrækkelig viden om.

Det er et KÆMPE plus, hvis du:

Arbejder/har tidligere arbejdet i IT-branchen (f.eks. som servicemedarbejder, IT journalist, esportsspiller, computer/hardware/elektronik reparatør eller produktudvikler i en elektronikvirksomhed).

Har/er i gang med en relevant uddannelse (f.eks. IT-supporter, esportstræner, IT-teknolog eller en uddannelse inden for IT, elektronik, hardware og/eller softwareudvikling).

Skriver et spændende og fængende sprog

Kan skrive mindst en tekst om ugen.

Vi tilbyder:

En startløn på 400 kr. for en tekstopgave på 2.500 ord, 500 kr. for en tekstopgave på 3.500 ord og 600 kr. for en tekstopgave på 5.000 ord. Hvis det viser sig, at du har en bred viden, er effektiv og skriver godt, er vi villige til at belønne dig med en højere løn.

At du kan teste det nyeste spil, software, hardware, udstyr og tilbehør til gaming. Dette bliver først aktuelt, når magasinet er begyndt at tage form, og hvis du har en bred viden/meget erfaring, er effektiv og ligger inde med gode kommunikative evner.

Et fleksibelt job. Det er et digitalt job, så derfor kan du lave alt arbejde hjemme hos dig selv ved midnat, hvis det er på det tidspunkt, du er mest effektiv.

Et job, hvor du kan kombinere dit arbejde med din hobby/passion.

At brande dig. Du vil blive nævnt i begyndelsen og i slutningen af alle de artikler, du skriver. Desuden bliver du også omtalt inde på magasinets om os side. Du får din helt egen personlige side inde på magasinet, så læserne kan lære dig bedre at kende.

Hvis du synes, at jobbet lyder interessant, så send mig en mail, hvori du fortæller lidt om dig selv, din erfaring samt passion for PC, konsol, spil, software, hardware, gaming udstyr og gaming tilbehør og hvilke(n) teksttype(r) du er mest interesseret i:

kontakt@gamingmagasinet.dk

Hvis jeg, i din mail, kan se, at dine skrivefærdigheder er i orden og din viden/erfaring solid, så er næste step at bestå en test (dvs. en tekstopgave).
Avatar billede Lille Hjælper Seniormester
03. august 2022 - 20:42 #1
Er Gamingmagasinet stadig aktivt? Det ser ud til at artiklerne ikke er helt friske.
Avatar billede kurtba Ekspert
03. august 2022 - 22:07 #2
Lille Hjælper - der er meget som ikke er helt frisk.
Du svarer i dag på mange ting, hvor de oprindelige opslag er op til 4  år gamle.
Det her opslag er over 1½ år gammelt, så det er ret uaktuelt. Prøv at se på datoerne, inden du vækker nogle gamle tråde, hvor dine råd er helt uaktuelle.
Bl.a. spørgsmålet om en gaming pc er mere end 4 år gammelt. Det giver jo ingen mening at svare på det i  dag.
Avatar billede Lille Hjælper Seniormester
03. august 2022 - 22:25 #3
Beklager