Avatar billede Prøvermigfrem.... Praktikant
26. januar 2021 - 16:22 Der er 8 kommentarer

Har denne formel som viser mig samlet antal værdi, hvis bestemt navn forekommer i række

=TÆL.HVIS('SOC Tracking'!E5:G85;A11)

Hvis jeg gerne vil have samme funktion. dog hvor den viser Gennemsnit af forskellige procenter i række hvor samme navn forekommer igen og igen,
hvad skal den så hedde?

Håber i forstår min problemstilling :)
Avatar billede anedi Ekspert
26. januar 2021 - 16:25 #1
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår, men måske er det Middel.hvis-funktionen du søger:
=MIDDEL.HVIS('SOC Tracking'!E5:G85;A11)

Vh
Anedi
Avatar billede Prøvermigfrem.... Praktikant
26. januar 2021 - 16:33 #2
Den melder "#Division/0"

i den formel jeg selv har skrevet i opslaget.
Trækker jeg xx antal ind i ny celle hvis (Bestemt) navn forekommer. og ligger dem sammen til samlet værdi.
den formel jeg leder efter:
Træk xx % ind i ny celle hvis bestemt navn forekommer og hvis gennemsnit af de forskellige % der bliver lagt sammen, i stedet for at ligge dem sammen
Avatar billede anedi Ekspert
26. januar 2021 - 16:49 #3
Jeg tror ikke jeg forstår det desværre.

Den formel du har skrevet, den tæller antallet af forekomster af værdien i A11 i området E5:G85.
Så hvis der står Æble i A11, vil den tælle antal celler i området E5:G85, hvor der står æble.

Prøv evt. at vise et eksempel på dine data, med en beskrivelse af hvad du ønsker af resultat.

Hvad står der konkret i celle A11? Og er dine data i E5:G85 tal eller tekst?

VH
Anedi
Avatar billede Prøvermigfrem.... Praktikant
26. januar 2021 - 17:31 #4
Hvis der står KIM i A11.
I cellerne E5:G85 Står der eksempelhvis E11-100%, E21-50%
Jeg vil gerne have den til at finde gennemsnittet af alle værdier der forekommer imellem celle E5:G85, hvor KIM står.

Så i cellen med den nye Formel, skal den nu fremvise 75%

Håber det giver mening.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
26. januar 2021 - 20:10 #5
Nej - det her giver da ingen mening

"Jeg vil gerne have den til at finde gennemsnittet af alle værdier der forekommer imellem celle E5:G85, hvor KIM står".

hvor Kim står - står hvor?
Avatar billede Jan K Ekspert
26. januar 2021 - 22:36 #6
Det lyder som om du er ved at beregne gennemsnittet af tekster, og det
kan man ikke. Hvad mener du med art "trkke xx % ind i en ny celle"?

Det ville nok være nemmere at gennemskue, hvis du kunne uploade etveksempel.
Avatar billede Prøvermigfrem.... Praktikant
28. januar 2021 - 12:28 #7
Fane navn - "Opsummering medarbejder"
A                                          B                              C.                    D.
1. Medarbejdere            Januar                                              Februar
2.                                    Antal SOC'er      Gennemsnits %
3. Oliver Bruun                 0                              ??
4. Andrea Skov Kvium        0
5. Anna Magdalene Stampe.0
6. Annas Mohamed                0
7. Clara Bendtsen                0
8. Daniel Much                0
9. Emel Garanovic                0

Fane navn - "INFO"
A
1. Medarbejder
2. Oliver brunn
3. Andrea Skov Kvium
4. Anna Magdalene Stampe
5. Annas Mohamed
6. Clara Bendtsen

Fane navn - "SOC Tracking"

A                                  B.                                C                              D
1. Oliver Bruun.        Fries              Bestået                        95%
2. Rebecca Mostel      Baren              Bestået                        80%
3. Helin Guzel          Ordertaker DT2      Dumpet                60%
4. Jonas Jensen      Begge Batch          Bestået                        84%
5. Mathias Sørensen Begge Batch          Dumpet                77%

Har skrevet de 3 forskellige faner jeg har.

Jeg kunne godt tænke mig at hver gang et Navn fra fanen "Info" Række A forekommer i Række A i fanen "SOC Tracking"
At den i Celle C3 i fanen "opsummering medarbejder" tager procenten der forekommer ud fra navnet og tager Middel af procenten.

Så hvis Olivers navn kommer flere gange på listen.
Så tager den alle procenterne ud fra hans navn og ligger dem sammen så jeg har gennemsnittet.

Det skal lige siges at fanen "info" er lavet så jeg kan have en rulle liste med navne.

Håber det giver lidt mere mening nu :D
Avatar billede Mads32 Ekspert
07. februar 2021 - 23:16 #8
Hej
for at hjælpe med en løsning skal man selv opstille dine data i et skema.
Hvis jeg skal hjælpe, skal du uploade din fil. dette kan gøres med gratis programmet "DROPBOX" .  Dette vil også hjælpe de andre hjælpsomme medlemmer der har givet dig indput.

m v h  mads32