Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. januar 2021 - 17:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PLEX = Bedre hastighed. ?

Kender i PLEX ?
*
Jeg er blevet medlem. På grund af, at en af mine venner sendte en indbydelse.
*
Han har sat en del film på. Til deling.
*
Herligt !
*
Bl.a "Sjæl" (Soul) Disney. og "Druk".
Den sidste er jeg nu ikke interesseret i.
*
Men det er jo lige meget.
*
Nu har jeg prøvet at se "Soul / Sjæl" et par gange. Starter fint. - Men så standser den. 20 min (?) inde.
*
Der står noget med, at man kan ændre på opøsningen.
*
Har jeg prøvet. Synes den "Hakker" alligevel.
*
Jeg har PLEX på den PC med mest RAM. = 8 GB.
Plejer at være hurtig. I forhold til de ældre maskiner jeg har. Med få RAM.
*
Har nogen et godt råd ? - Til at få film spillet - På en ordentlig måde ?
*
Min ven siger, ganske vist, at han lagde en del film ind.
(Og det kunne være være årsagen til PLEX var langsom ?).
*
Men jeg har prøvet - Flere dage - Samme sløvhed ....
*
Venlig Hilsen
Jørn *
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. januar 2021 - 17:33 #1
Plex er en glimrende tjeneste. Den kan bruges på mange platforme, hvilket er en af styrkerne.

Problemet du oplever, kan opstå af flere årsager. Først og fremmest skal kliden være fejlfri. Jeg oplever ofte at mine egne film har en fejl, der gør at den går i stå. Det gør den konsekvent samme sted, indtil jeg har fået digitaliseret filmen igen. Så hvis det er præcis samme sted den stopper, er det med overvejende sandsynlighed fordi der er en fejl i kildefilen.

Er det "cirka der omkring" den går i stå, kan det skyldes båndbredde. Du skal kunne hente filmen i ordentligt tempo - d.v.s. din netværksforbindelse skal have en vis kapacitet. Det samme skal skal din vens internetforbindelse - han har filmen liggende på en NAS eller en PC, og skal kunne sende filmen ud over internettet, i samme tempo som du modtager den. Så er jeres internetforbindelser ikke verdens største, kan det også være en fejlkilde.

Og endelig skal den server filmen ligger på selvfølgelig kunne læse og behandle video-data i et vist tempo - det kan også være en fejlkilde.

Din PC skal bare kunne afspille video-strømmen, så den er det sidste jeg ville tro, kunne være en flaskehals.

Men det har ikke noget med mængden af film at gøre, med mindre der ligger så mange at harddisken er fuld. Så kan operativsystemet heller ikke arbejde.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. januar 2021 - 17:49 #2
Tak ole_madsen.
Næh, så mange film ligger der, heller ikke ...
Der er "Voksen film" og "Børnefilm" - Min ven har børn.
Vi har nu : Børnebørn.
*
Avatar billede claes57 Ekspert
29. januar 2021 - 19:35 #3
Har din ven rettigheder til at dele film, eller er du startet på noget strafbart?
Sjæl kører fejlfrit på Disney+ så tag et prøveabonnement der...
Avatar billede nopsen Ekspert
29. januar 2021 - 19:45 #4
#3
Disney+ har ingen prøveabonnement.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. januar 2021 - 21:06 #5
Åh ! - Naturligvis har min ven rettigheder !
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
30. januar 2021 - 13:52 #6
LOL - helt ulovlig løsning - men download filmen fra PB med bittorrent eller lignende, så er den "prut" ude!

For øvrigt synes jeg at "Druk", "Another round" er en rigtig god film ...