Avatar billede pwn Forsker
10. februar 2021 - 14:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Teams - kun kamera den ene vej.

Teams app på to Lenovo PC'er. På den ene (bærbar L540, Windows 10) virker kameraet ikke. Alle apps, der kan bruge kamera er slået fra undtagen i gruppen "Tillad, at skrivebordsapps får adgang til dit kamera", hvor Teams og ThinkVantage Virtual Camera Controller angives "i brug i øjeblikket". Ingen af dem kan slås fra (har læst, at der kan være et kameraproblem, hvis andre apps end Teams bruger kameraet).

Hvad gør jeg?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. februar 2021 - 14:55 #1
start med fx skype - og tillad video - deri kan du i indstillinger se, om der laves billede (du kan se dit billede, og teste lyd også). Hvis ikke, så gå lenovo-drivere igennem - til du får billede.
Herefter test med teams - det burde kunne hvis du har skype lukket ned.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
10. februar 2021 - 20:22 #2
Jeg har været ude for noget lignende med en Surface Pro hvor Teams lavede det samme. Der var det VPN/noget remote desktop på en fjernmaskine der drillede når den skulle aktivere lokalt kamera. Ved ikke om du kører over den slags?

Kamera app i Windows 10 er i øvrigt god at teste med til fejlsøgning (bare husk at lukke det, ellers spærrer den for kameraet)
Avatar billede pwn Forsker
10. februar 2021 - 20:52 #3
Testede med Skype og Kamera app på begge pc'er og kameraer ok. Startede forfra med oprettelse af møde og så fungerede det. Hvad der lige præcist er årsagen, ved jeg ikke.
Tak for hjælpen.
mvh
Paul