Avatar billede Ducky Juniormester
10. februar 2021 - 22:55 Der er 2 kommentarer

Min mus scroller ned over skærmen

Kære læser, brugere og andre :)
Jeg har virkelig brug for et hjælpende råd som jeg faktisk kan bruge til noget.. her i dag mens jeg sad og arbejdede på en arbejdsopgave begyndte min computer pludselig af sig selv at "scrolle" ned over skærmen med musen selvom min touchpad er slået fra på min computer.. det sker flere gange og nu har jeg prøvet at rense både tasterne på computeren for at se om jeg kunne få snavs væk, renset musen og tjekket alle de indstillinger jeg kunne komme i nærheden af, men har på fornemmelsen at det kun er et spørgsmål om tid før den begynder på det igen...
Er der nogle herinde der har en forklaring eller løsning på HVORDAN man blokere det ? for jeg kan ikke rigtigt arbejde på min computer så længe at det problem bliver ved med at opstå.

Hvis nogle har en forklaring eller løsning så lytter jeg gerne og tager gerne imod et hjælpende råd over min mail som er følgende.. Olsenkristian86@outlook.dk

Hilsen Kristian
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. februar 2021 - 09:17 #1
Når den scroller af sig selv plejer der at komme et lille ikon på skärmen, som viser at man har klikket på autoscroll. Det er ikke det der er sket? Det plejer at aktiveres med et klik på scrollhjulet på musen. Man deaktiverer på samme måde.
Avatar billede Ducky Juniormester
11. februar 2021 - 13:44 #2
jeg synes bare at jeg har prøvet stortset alt hvad der efterhånden var muligt, men det sker bare bevist hvis jeg sidder på en anden hjemmeside og prøver at skrive med folk, så hopper og danser musen bare op og ned sådan at jeg ikke kan skrive med folk.
fik i går at vide at det kunne skyldes en fejl med bundkortet, men det tænker jeg bare lyder lidt voldsomt da mit nærmest er nyt :O
for jeg tænkte selv at det kunne skyldes at mit touchpad var blevet slået til igen, men når jeg kigger under indstillinger for den så kan jeg se at den er slået fra - da jeg alligevel aldrig brugte den men kun en trådløs mus.