Avatar billede tomlau67 Juniormester
11. februar 2021 - 10:45 Der er 4 kommentarer

Formel i betinget formatering

Hej!
Jeg ønsker at lave en, nok ret simpel formel. Ikke desto trods, kan jeg ikke få den til at virke. Jeg ønsker at alle tal (kolonne G) =>1 men <100 skal have en rød farve. Kan nogen hjælpe mig med den formel?
Mvh Tom
Avatar billede ebea Ekspert
11. februar 2021 - 11:26 #1
Under betinget formatering i Excel menuen, har du under "Fremhæv celleregler" 2 muligheder, en med "Større end" og en med "Mindre end".
Marker hele det område du vil dække, og vælg disse muligheder.
Avatar billede tomlau67 Juniormester
11. februar 2021 - 12:32 #2
Hej Ebea
Tak for dit svar, og min fejl, for fik ikke defineret det hele. Jeg har i kolonne G en udregning i procent og det jeg gerne vil er, at alle resultaterne mellem 1 og 99% skal markeres røde og dem der giver 100%, grønne. Håber mit spørgsmål er forstået
Avatar billede ebea Ekspert
11. februar 2021 - 13:17 #3
Som svar til den private besked du sendte, så er forslaget det samme. Blot skrev jeg et eksakt eks. i beskeden.
Avatar billede Mads32 Ekspert
03. marts 2021 - 23:37 #4
Hej Tomlau67

Er det ikke nemmere at farve alle celler røde, og så lave en betinget formetering der farver celler grønne når de er lig med 100%

m v h mads32