Avatar billede FinnLauridsen Forsker
18. februar 2021 - 12:33 Der er 8 kommentarer

=Hvis formel

Kan man få en =hvis formel til at afspille en makro

eks.  =Hvis  a1>0 så afspil makro 2
Avatar billede jens48 Ekspert
18. februar 2021 - 12:42 #1
Når du taster noget forskelligt fra 0 i celle A1 vil denne makro køre Macro2

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing And Range("A1") > 0 Then

Call Macro2

End If
End Sub
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
18. februar 2021 - 12:58 #2
Kan jeg ikke rigtigt få til at virke
Avatar billede ebea Ekspert
18. februar 2021 - 12:59 #3
Jeg spurgte dig om i dette indlæg:  https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1036348

hvorfor du ikke svarer tilbage til dem som svarer på dine spørgsmål, og så lukker dem du har åbent.
Men der kom aldrig noget svar!
Avatar billede jens48 Ekspert
18. februar 2021 - 13:24 #4
Højreklik på arknavnet og læg Makroen ind under Vis Koder. Og sørg for at din makro har samme navn som der står i linjen

Call Macro2

Altså i dette tilfælde "Macro2". Ellers ret linjen.

PS. Jeg giver ebea ret i at det er god stil at give tilbagemelding til dem der har gjort sig umage i at løse dine problemer. Også selv om det ikke lykkedes.
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
18. februar 2021 - 13:28 #5
Der er rettet op på denne misser nu

Og i din formel rettede jeg bare  Macro2  til Makro2 , så det virker nu , tak til dig

og ebea for påmindelsen

Finn
Avatar billede Jan K Ekspert
18. februar 2021 - 13:44 #6
For lige at være et pernittengryn., så er svaret på dit oprindelige spørgsmål Nej, man kan ikke få en formel til at afspille en makro. :-)

Og den makro, som du harv fået og som løser dit problem, vil kun bleve afspillet, hvis du manuelt ændrer i A1.
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
18. februar 2021 - 13:53 #7
Ok det forklarer jo mit problem,
men kunne der laves en anden tilgang på mit problem
simpelt  går det ud på at jeg med denne formel    =TÆL.HVIS(D6:D25;"x")  skulle kunne ændre farvet på knappen fra rød til grøn hvis der er et x i alle cellerne fra D6:D25

Finn
Avatar billede store-morten Ekspert
18. februar 2021 - 16:41 #8
Så er vi tilbage til #6
" man kan ikke få en formel til at afspille en makro. :-)"

Ej heller ændre farve på knapper :-)

Og angående den nye formel, burde du ikke fortsætte her:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1036348