Avatar billede Temco Professor
25. februar 2021 - 12:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke tilføje genvej til proceslinjen

Har fulgt denne vejledning.
https://soundartifacts.com/da/how-to/68-how-to-pin-any-folder-to-taskbar-on-windows-10.html

Der står til sidst jeg kan trække genvejen til proceslinjen. Det kan jeg ikke. Når jeg gør det, fremkommer teksten Fastgør til stifinder. Og det er det der sker.

Har lavet genvejen ved højreklik, Ny, Genvej, etc.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. februar 2021 - 13:33 #1
Prøv at åbne den fil du vil have knyttet til Proceslinjen!
Når den er åbnet kan du så se den på Proceslinjen?
Hvis ja, så højreklik på ikonet og vælg Fastgør til Proceslinje.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
25. februar 2021 - 13:36 #2
Har din windows aktiveret?
Avatar billede Temco Professor
25. februar 2021 - 16:34 #3
Det fungere ikke. Er en genvej til en sekundær disk(D), hvor jeg har mine dokumenter (i stedet for på C). Når jeg vælger Fastgør til proceslinje, fastgøres mappeikonet. Men det er efterfølgende ikke D der åbner, men Denne computer.
Avatar billede Temco Professor
25. februar 2021 - 16:35 #4
#2 Hvad mener du? Har en produktnøgle.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. februar 2021 - 18:53 #5
Her er løsningen så at du skal oprette en Ny Værktøjslinje!
Her kan du så indsætte andre mapper.
https://ibb.co/gP3BT9f
Avatar billede poko1 Ekspert
25. februar 2021 - 19:02 #6
Her har jeg min egen Proceslinje!
den der på det første billede hedder LG
https://ibb.co/khP5Bqg
Avatar billede Temco Professor
27. februar 2021 - 12:53 #7
Det er jo ikke helt det samme. Vil gerne kunne åbne hele mappen, frem for at få en liste med filerne.
Avatar billede Temco Professor
27. februar 2021 - 12:56 #8
Lige som jeg har nu, men hvor den blot åbner Denne computer.

https://i.postimg.cc/KzkxybVr/Udklip.png
Avatar billede thomas_bk Ekspert
27. februar 2021 - 13:46 #9
Hvis jeg forstår dit oprindelige indlæg korrekt, så den genvej der er tilføjet, den finder du ved at højreklikke stifinder på skirvebordet.
Du vil sikkert også opleve at selvsamme genvej er tilføjet inde i stifinder i venstre side.
Avatar billede Temco Professor
28. februar 2021 - 22:23 #10
Der er ingen "Fastgør til proceslinjen" mulighed i højrekliksmenuen. Kun "Fastgør til Hurtig adgang" og "Fastgør til start".
Avatar billede Temco Professor
01. marts 2021 - 20:50 #11
Troede en så lille ting var mulig. Det må da virkelig siges at være en svipser de ikke har fået det med.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
02. marts 2021 - 12:38 #12
Når noget er i startmenuen, så kan du højre klikke. Under 'mere' er der mulighed for at fastgøre til processlinie.

Derudover. Når du har en mappe i stifinder kan du trække den til venstre og vælge 'fastgør til hurtig start'. Så er den tilgængelig via venstre menuen plus du kan højreklikke på stifinder i processlinien og tilgå den der.
Du kan også i stedet for at fastgør den til hurtigstart i venstre side trække den ned på ikonet for stifinder i processlinien og få den fastgjort således den er tilgængelig via et højreklik på ikonet.
Derudover vil du også kunne højreklikke på stifinder ikonet på processlinien og ved at holde musen over mappenavnet kunne klikke på en knappenål og på den måde fastgøre den.

Der er mange måder, dog ikke så selve mappen direkte er synlig i processlinien.