Avatar billede Anders Praktikant
25. februar 2021 - 13:35 Der er 1 kommentar

Optimering af CLS relaterede problemer

Jeg driver https://www.mininvesteringsguide.dk/ (i WordPress) som efterhånden er blevet lidt træg at loade.

Jeg har undersøgt sagen, og det var især billeder, som fyldte for meget. Det er nu fikset, men den loader stadig ikke så hurtigt, som man kunne ønske.

Hvilket værktøj (gerne et WordPress-plugin) vil i anbefale til at løse CLS-relatederede problemer? Bruger Optimole og Nitropack til at optimere og komprimere siden samt et let-vægts tema (Salient).
Avatar billede keysersoze Guru
25. februar 2021 - 17:45 #1
Ved første kald til siden svarede serveren først efter næsten 2 sekunder - enten sker der noget tungt data-arbejde eller også er webserveren ikke helt skarp/vågen. Derudover så foretages 95 requests på i alt 3,7MB, heriblandt 36 js-filer og 27 css-filer, det må kunne combines og minifies bedre - på undersider bliver det endnu værre. For mig at se er der simpelthen alt for meget meget forsøg på lir, der ødelægger både loadtid og i sidste ende også brugeroplevelse. Du sætter også cookies uden at jeg har givet lov.