Avatar billede Mik Praktikant
26. februar 2021 - 22:41 Der er 3 kommentarer

E-mail adresse fra andre

Hej

Jeg vil gerne høre om man kan blive hacket eller om man viser sin IP adresse til den person man låner e-mail adresse fra for at kunne logge ind på en  streaming tjenester som f.eks. Netflix?

På forhånd tak.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. februar 2021 - 23:22 #1
Altså bortset fra at det ikke er tilladt, så nej. Med mindre du selv angivet din mailadresse et sted. Din offentlige IP adresse kan godt blive registreret, men den kan ikke bruges til meget. Ikke mere end hvis jeg siger jeg kommer fra Svaneke (det gør jeg ikke)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2021 - 08:50 #2
Der må typisk deles abonnement med 4-5 i samme husstand. Dvs familie, der bor på samme adresse. Hvor disse personer er, mens de ser fx Netflix, er ligegyldigt. Anden deling er tyveri.
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. maj 2021 - 09:49 #3
Der er ikke nogen IP-adresse knyttet til en email-adresse. Men hvis du har samme password til din emailadresse som til dit Netflix, risikerer du jo at give den pågældende adgang til alle dine emails, hvilket måske næsten er værre.

Men dette er naturligvis ikke så stort et problem, hvis man holder delingen indenfor de retningslinjer, som er givet i ovenstående svar.