Avatar billede Kean BS Novice
03. marts 2021 - 00:16 Der er 5 kommentarer

Hjælp til tilslutning af to skærme til bærbar

Hej alle derude

Jeg står i samme situation som nok en stor del af Danmark har gjort de seneste par måneder - nemlig at skulle installere et hjemmekontor, da jeg er i gang med at skrive min kandidatafhandling og desuden til almindelig arbejde.

Jeg har en Microsoft Surface Laptop Gen. 3. Den vil jeg gerne installere et par skærme til. Jeg har to AOC skærme, der hver har en HDMI indgang og sådan en blå VGA indgang. Min laptop har kun én USB-A indgang samt én USB-C indgang.

Jeg går ud fra, at jeg skal have en lille dock, som jeg kan føre ind i USB indgangen i laptoppen og vel så med to HDMI indgange. Jeg har søgt solen sort efter sådan en dock, hvor der samtidig også er ekstra USB-A indgange, så jeg kan tilslutte evt. tastetur og mus, men uden held. Jeg er virkelig ikke for skarp til IT, så jeg er også lidt i tvivl, om det er nødvendigt med to HDMI indgange, eller om der kan være en anden løsning. Dertil synes jeg, at det ligner, at ikke alle docks er kompatible til alle laptop brands og modeller osv.

Som studerende og nærigrøv, er det ikke lysten der trykker til at skulle bruge alt for meget på en dock-enhed. Er der nogen, der kender til et ok billigt valg til min situation? :-)

Håber meget, at der sidder en ekspert eller to derude, der kan hjælpe mig! Er så træt af at sidde med én lille skærm.

Hav en god dag!

Mvh
Kean
Avatar billede claes57 Ekspert
03. marts 2021 - 07:24 #1
Det burde en sådanne fætter kunne klare https://www.av-cables.dk/usb-c-3-1-til-vga/sandberg-usb-c-3-1-hdmi-vga-hub.html
Husk at pakke den ud pænt og teste - der kan returneres hvis det ikke vil til dit brug, så ødelæg ikke noget under udpakningen.
Avatar billede Kean BS Novice
03. marts 2021 - 09:16 #2
Hej Claes

Tusind tak for dit svar. Den ser rigtig fin ud, den kunne jeg godt hoppe på! Kender du evt. en anden model, hvor der måske også lige er en enkel USB-A indgang i også?

Tak for rådet med at pakke den stille og roligt ud, det vil jeg gøre!

Hav en god dag.

Mvh
Kean
Avatar billede claes57 Ekspert
03. marts 2021 - 09:46 #3
der er jeg lidt blank - også fordi jeg gerne vil have danske regler mht returnering, og ikke gider kineserier med lang leveringstid og ingen garantier...
Men prøv at ringe til av-cables 88 70 40 86 - deres folk kan muligvis finde en perfekt enhed.

Jeg har så intet med firmaet at gøre, men har selv købt hos dem flere gange. Der er helt sikkert andre i dk, der også kan.
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. marts 2021 - 09:52 #4
Avatar billede Kean BS Novice
03. marts 2021 - 10:05 #5
Hov, Claes, jeg kan selvfølgelig se, at der også er USB-A indgang i den model du sendte. Så jeg hopper på sådan en med det samme. Mange tak for hjælpen.

Michael, mange tak for dit råd. Jeg tror nu jeg prøver den anden model, den er noget billigere og har umiddelbart, hvad jeg skal bruge :-)