Avatar billede jensen363 Forsker
03. marts 2021 - 11:19 Der er 1 løsning

Hjælp til makro

Jeg har overtaget et regneark med en makro, som en tidligere kollega har udviklet ..... jeg har lidt udfordringer med dele af dette regneark.

En makro som skal åbne et andet regneark, og generere en pivottabel på baggrund af data heri fejler

Så vidt jeg kan tolke beståe fejlen af det Range ( Range("$A$1:$C$34754") ) der er defineret i koden.

Selve floorplan.xlsx regnearket hvor øvelsen skal foregå indeholder flere rækker end der er defineret i det angivne range og vil ændre sig fra dag til dag, så jeg skal have defineret et dynabisk range i stedet.

Det hjælper ikke at ændre  Range("$A$1:$C$34754") i koden så det matcher den nye fil, den laver efter hvad jeg kan se fortsat kun pivottabellen på baggrung af det  oprindeligt definerede :-(

Nogen idé til hvad problemet er ????

Filename:="W:\iShare\LF101\LONE_TotalStatus_21102020_LD101\floorplan.xlsx"

        Sheets("Sheet1").Select
    ActiveSheet.ListObjects.Add(xlSrcRange, Range("$A$1:$C$34754"), , xlYes).Name _
        = "DataRange"
    Range("DataRange[#All]").Select

    Sheets.Add

    ActiveWorkbook.PivotCaches.Create(SourceType:=xlDatabase, SourceData:= _
        "DataRange", Version:=6).CreatePivotTable TableDestination:="Sheet2!R3C1", _
        TableName:="PivotTable1", DefaultVersion:=6
    Sheets("Sheet2").Select
    Cells(3, 1).Select
    With ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("Country")
        .Orientation = xlRowField
        .Position = 1
    End With
    ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").AddDataField ActiveSheet.PivotTables( _
        "PivotTable1").PivotFields("<ID>"), "Count of <ID>", xlCount
    ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").AddDataField ActiveSheet.PivotTables( _
        "PivotTable1").PivotFields("floorplan Asset Reference ID"), _
        "Count of floorplan Asset Reference ID", xlCount
Avatar billede jensen363 Forsker
03. marts 2021 - 11:56 #1
ActiveSheet.ListObjects.Add(xlSrcRange, Range("$A:$C"), , xlYes).Name = "DataRange"