Avatar billede simsen Mester
17. marts 2021 - 21:13 Der er 1 kommentar

Object reference not set to an instance of an object.

Big time hjælp.

Jeg får ovennævnte fejl, når jeg kører solution. Jeg er kommet så langt, at jeg nu har fundet ud af, hvor den fejler - eller siger den fejler. Mej jeg kan ikke se, hvad problemet er.

Jeg har en mainview, hvor jeg så har tilføjet en usercontrol (CategoryView.xaml)

Det er i MainView den siger at den fejler på følgende linje (som er linjen, hvor jeg tilføjer UserControl'en)

<views:CategoryView x:Name="CategoryView" Grid.Column="0" Grid.ColumnSpan="3" Grid.Row="2" />

UserControllen benytter så CategoriViewModel med flere metoder og (Jeg kan ikke huske hvad de hedder - men hvor du laver en int CategoryId som så har en get og set.

Det er i CategoriViewModel, hvor der er nedenfor viste metode, og her den siger den fejler. Det skal siges, at den altså ikke fejler, når jeg kører programmet, så viser den rigtig nok de 3 rækker fra db, der er i den pågældende tabel. Det er "kun" i Error listen den står, den fejler. Og det er ved at drive mig til vanvid. Så det har heller ikke hjulpet mig, at køre en run to cursor.

Hvis I har brug for at se hele CategoryViewModel, så sig endelig til. Jeg vil også gerne sende hele solution, hvis I har brug for det.

Vh
Simsen :-)

Metoden
public void LoadCategories()
        {
            try
            {
                DalCategory dalCategory = new DalCategory();
                var categories = dalCategory.GetCategories();

                Categories_GetAll = categories;
            }
            catch(Exception ex)
            {
                throw new Exception(ex.Message);
            }
Avatar billede softspot Forsker
20. marts 2021 - 14:15 #1
Tjek først at GetCategories returnerer det du forventer.