Avatar billede bbballerup Novice
26. marts 2021 - 12:43 Der er 11 kommentarer

Print job bliver slettet af spoler inden det bliver udskrevet.

Jeg har en HP envy 5540, som tidligere har fungeret perfekt på alle vores stationære pc’er 4 stk. De er alle på samme netværk.
Alle har Windows 10 Home og har samme opdateringer.
Nu har vi fået det problem at den ene pc ikke kan udskrive på denne printer, jobbet bliver slettet af spoler inden det bliver udskrevet.
Dag afinstalleret printeren gange flere, kørt HP doktor program, fik besked om at problemet ikke kunne afhjælpes men jeg skulle afinstallere printeren. Gjorde dette for 2 gang. Prøvede igen at installere printeren. Samme problem
Hentet den nyeste dribler hos HP.
PC’en kan godt udskrive på en anden HP printer.
Kørt fast, kan ikke se hvad jeg nu kan gøre.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2021 - 12:55 #1
Har du tjekket om problemet kunne være en netværks problem?
Måske en IP konflikt mellem printer og den pc det ikke virker på.
Avatar billede bbballerup Novice
26. marts 2021 - 13:09 #2
Jeg glemte at skrive at det er på det trådløse netværk vores printer erstat op.
Printeren kan godt scanne, så der er kontakt til den.
Udskrivningen er i kø derefter står udriver for til sidst at blive slettet uden at være blevet udskrevet.
Avatar billede bbballerup Novice
26. marts 2021 - 13:10 #3
Vi har tjekket ip adresse og Vi kan scanne fra den så der er ikke nogle ip konflikt.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2021 - 13:14 #4
Har du prøvet at køre fejlfindingsværktøj til printer under Windows Update-foretag fejlfinding?
Avatar billede bbballerup Novice
26. marts 2021 - 13:31 #5
Ja det er kørt Windows fejlfindingsværktøj efter hver geninstallation samt en del ekstra gange bare for at prøve. Desuden HP’s eget doctor program, også flere gange.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2021 - 13:41 #6
Prøv at højreklikke på start og start powerShell op som admin.
Kopier dette ind
sfc/ scannow
og lad den teste Windows systemfilerne for fejl
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2021 - 13:50 #7
Ved ikke om logbogen på pc kan vise nogle fejl som ikke skal være der?
Avatar billede bbballerup Novice
26. marts 2021 - 14:06 #8
Det hjalp ikke at lave en scannow, og log viser ikke noget.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2021 - 14:14 #9
Har du tjekket om der ligger et printjob der bare ikke vil slettes?
https://www.windowscentral.com/how-remove-stuck-print-job-windows-10
Avatar billede bbballerup Novice
26. marts 2021 - 14:21 #10
Har sletter alle printer job også dem jeg kunne finde under Windows /system32 /spool/printers.
Der lå en hel del i den mappe.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. marts 2021 - 14:36 #11
Prøv at gå i kontrolpanelet Enheder og printer.
se om din printer er sat som standardprinter? " Din Printers Navn?"
Se under udskriftsholderen om den er tom?
https://ibb.co/QrSP4fp