Avatar billede arnel Seniormester
09. april 2021 - 18:08 Der er 14 kommentarer

Mystisk Firefox

Har just oprettet Firefox som startside, men den driller,for et eller andet sted er der en blokering, der hindrer mig i at se de sider jeg vil. Når jeg logger ind på visse sider så blokeres siden og et pop-up-vindue fortæller at den side jeg vil besøge er blokeret.
Tak det har jeg opdaget, men ikke ét ord om hvordan jeg kommer derhen hvor jeg vil.
Kan nogen hjælpe? - så siger jeg tak
Avatar billede claes57 Ekspert
09. april 2021 - 20:55 #1
firefox som startside? hvilken browser bruger du? Hvad har du af viruskontrol?
Bruger du andet ved siden af (jeg har fx adguard og malwarebytes kørende i min browser)
Avatar billede arnel Seniormester
10. april 2021 - 07:06 #2
God morgen
Jeg bruger både Firefox, Brave og Clikq alt efter lyst. Mere sjældent IE da den ikke rigtig funker længere.
Viruskontrol: McAfee og adguard.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2021 - 07:36 #3
Brave virker på de sider?
Har du forsøgt en nulstilling af indstillinger på Firefox? Evt prøvet at rydde browserdata?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. april 2021 - 07:44 #4
adguard har nogle sider, der blokeres - men man kan godt klikke sig videre alligevel (på eget ansvar).
I firefox har jeg i indstillinger / privatliv
about:preferences#privacy
valgt 'tilpasset' og der skriver den:

Vigtigt!
Denne indstilling kan medføre, at nogle websteder ikke viser indhold eller ikke fungerer som de skal. Hvis et websted ikke ser ud til at fungere korrekt, så prøv at slå beskyttelse mod sporing fra for webstedet for at indlæse alt indhold.

- man kan rette til 'standard' og se om det hjælper på adgang til sites.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2021 - 19:17 #5
Er det mon muligt at tage en skærmdump og forevise hvad der bliver forevist?

https://imgbb.com/
-Du kan benytte dette link til at dele din skærmdump fra, og husk endeligt at klippe eller censorere med eks. paint. Med imgbb kan du angive hvornår billedet bliver slettet.
https://ibb.co/vwqHMPk

Er der udvidelse tilføjet eller er det bare ud fra installering du benytter det?
Avatar billede arnel Seniormester
11. april 2021 - 15:07 #6
Tak for jeres råd og tips
Til 220661 -Brave virker godt nok - her er der ingen problemer - det er Firefox, det er galt med. Har både nulstillet den og ryddet browserdata - alt forgæves.

Til claes57 - har rettet til "standard" - ingen reaktion - mystisk - og har også forsøgt de øvrige muligheder - intet sket.

Til Jørgen B - har taget foto af den side, der popper op i stedet for det ønskede - og har også uploaded den på det link du angiver - og... s ender sporet blindt her
"Er der udvidelse tilføjet eller er det bare ud fra installering du benytter det?"
Øh... hvad mener du?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2021 - 15:18 #7
Når du uploader billede til imgbb, så vil den vise et link til billedet - kopier dette, og sæt ind her, så vi kan se dit billede
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2021 - 15:26 #8
Udvidelser eller extension til din browser.

https://ibb.co/2gLs75n
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2021 - 15:32 #9
Når man nulstiller Firefox fjernes alle extensions og udvidelser.
Nulstillig er udført uden effekt af spørger.
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2021 - 15:48 #10
Ja, 22.., det kan trods alt være?

Men nu har jeg skiftet til Dansk udgave, og det hedder "Tilføjelser".

https://ibb.co/Rcncy9k

-Som claes57: sagde, når den er uploaded med cirkel flueben, vil du kunne se linket på boksen nedenunder, og det er dette du kan kopier hen over ind hertil. Eks. linken overpå er kopiet ind her.
Avatar billede arnel Seniormester
12. april 2021 - 08:26 #11
God morgen
Er det det her link I skal bruge?

https://ibb.co/rkq8YKt
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2021 - 08:41 #12
Ja, men det kunne du klare på din pc med klippeværktøj el. snitser og klip app fra Windows 10 app.

Men det ser ud til at virke?
Avatar billede arnel Seniormester
12. april 2021 - 14:48 #13
Jørgen B
Tak - Nej det virker ikke.
Hvad er en snitser? Da jeg ikke har Windows 10 så har jeg heller ikke en "klip app".
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2021 - 16:29 #14
Interessant, kiggede lidt på billedet og ser ud til at være Windows 10.

Du kan søge fra startmenu "Klip og skitser". Kiggede efter hvad det hed fra min pc.

Om linket. Måske er Adguard lidt for effektivt med Firefox.
Får du samme resultat, hvis du deaktiveret Adguard?

Hvis ikke, kan du måske indstille regler på Adguard om Firefox.

Som alternativt kan du afinstallere den og begynde med at benytte uBlock Origin udvidelses-tilføjelse til dine browsers.

https://youtu.be/wgWhVDSZVXs

Her kan man se hvordan man kan hente uBlock Origin udvidelse til Microsoft Edge, og tilføje den.

Aktivering skal ikonet være blå.

Filter skal man trykke ind på og her er det tredjepart filtre som kan udvides og indsætte flueben for at benytte den filter.

Reklame og Malware filtre aktivering er en anbefaling, som forevist på videoen.

----------------------------------
Chrome uBlock Origin (Kan også hentes fra Microsoft Edge, og tilføje den.)
https://tinyurl.com/49hzymk2

Firefox uBlock Origin
https://tinyurl.com/5e2fe8ds