Avatar billede Vibeke Sørensen Praktikant
15. april 2021 - 09:57 Der er 4 kommentarer

Mærkelige filer

I den mappe hvor alle mine downloads havner, er der en masse random filer. Det ser ud til, at jeg downloader filmapper med navne som 40 ogc8 og 79 osv. Alle navnene har to tal/bogstaver. Nogle af mapperne er tomme, andre indeholder en fil med et langt navn, a la et serienummer, som slutter på .file. Det har stået på i lang tid nu, er der nogen, der ved hvad det er?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
15. april 2021 - 10:53 #1
Det er meget lidt info at gå efter.
Kør evt. en diskoprydning fra windows og se om ikke de bliver slettet.
Muligvis kan det være noget backup der kører.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. april 2021 - 12:16 #2
Prøv at Køre denne Windows fejlfinding og Reparation:
Tryk på Windowstasten + X og vælg Windows PowerShell (Admin)
Her Markerer du alle højreklikker, kopierer dem og sætter dem ind

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-Image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
Særligt den sidst viser også om der blev fundet og rettet noget.
Avatar billede Vibeke Sørensen Praktikant
19. april 2021 - 09:04 #3
@thomas_bk
Hvad for noget info mangler du?
Jeg synes selv jeg var så tydelig, men det var jeg nok ikke :)

Min computer downloader filer jeg ikke har bedt om, i dag ligger der indtil videre fire mapper i 'downloads', de hedder '0c' '4c' b6' 'c9'.

'4c' og 'b6' er tomme. '0c' indeholder en fil, der hedder '0c6eeecf77bb9d03237b865c6742a0566b9978f5.file', 'c9' indeholder en fil, der hedder 'c93dcc71a81b3d8e31f364e9e4113e7b0fcaf7fd.file'.
De fylder henholdsvis 31 og 37 kb.

Det er stort set hver dag det sker, men det er ikke lige mange filer hver dag.
Jeg har kørt diverse oprydninger og antivirus og jeg har slettet alle programmer jeg ikke bruger.
Jeg har lige prøvet det poko1 skrev, der var et par korrupte filer, de er blevet repareret, jeg ved ikke om det var det.

Jeg har prøvet at være mere præcis denne gang, giver det bedre mening nu?
Avatar billede poko1 Ekspert
19. april 2021 - 09:57 #4
Har du prøvet denne? hent den  Gratis version!
https://www.malwarebytes.com/mwb-download/