Avatar billede sssssss Juniormester
22. april 2021 - 15:35 Der er 5 kommentarer

Excel - vælge årstal

Hej,
Jeg har tre kolonner med forskellige årstal. Jeg skal så lave en ny kolonne, hvor der pr række skal indtastes hvilket årstal er det der går mest tilbage. Åltså hvis der står A) 1998, B)2002, C) 1995 så er det kolonne C der skal vælges. Er der en måde at gøre dette på en hurtigere måde med en formel?
Avatar billede sssssss Juniormester
22. april 2021 - 15:38 #1
jeg har forsøgt med MIN(a2:b2) men problemet er at der i nogle rækker ikke står noget tal, og så tror excel at det er 0 så det er det tal der bliver valgt.
Avatar billede L_Amtoft Mester
22. april 2021 - 15:59 #2
min første tanke var også MIN(A2;B2;C2)
det spøjse er så at det virker hos mig
Avatar billede sssssss Juniormester
22. april 2021 - 16:07 #3
#2 Har du forsøgt hvor en af cellerne er blanke?
Avatar billede ebea Ekspert
22. april 2021 - 16:08 #4
Brug:    =MINDSTE(A1:C1;1)
Avatar billede sssssss Juniormester
22. april 2021 - 16:19 #5
VENT det virkede! Det var fordi mine celler ikke var formaterede som tal. Nu virker det faktisk med MIN.