Avatar billede ErikHg Ekspert
29. april 2021 - 20:55 Der er 9 kommentarer

Kopiere indhold fra mail til sms.

Jeg har et spørgsmål som jeg håber at nogen her på eksperten kan hjælpe mig med. Det går ud på at jeg på min Samsung A5 mobil gerne vil skrive en sms vedhæftet indholdet fra en mail. Jeg må ærlig indrømme at dette område ikke lige er mit speciale. Jeg kan finde ud af at sende en mms, men her er jeg blank.
Hvis jeg havde modtagers mailadresse ville det være lettere for så kunne jeg jo bare kopiere det ind som vedhæftet fil, men det er ikke tilfældet. Det kan godt være at det er helt hen i vejret, men jeg spørger alligevel.

På forhånd tak

Mvh.
Erik Hg
Avatar billede kurtba Ekspert
29. april 2021 - 21:33 #1
Kopier og indsæt tekst i Android
Tryk og hold på et ord på en webside eller et andet sted med tekst for at markere det.
Træk i markørerne for at markere den ønskede tekst.
Tryk på kopier-ikonet på værktøjslinjen øverst på skærmen:
Tryk på feltet, hvor du ønsker at indsætte teksten. ...
Tryk på indsæt-ikonet på værktøjslinjen.
Avatar billede kurtba Ekspert
29. april 2021 - 21:41 #2
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. april 2021 - 23:47 #3
Jeg takker for bidraget. Nu har jeg lidt at studere, for som sagt er jeg på gyngende grund på dette område. Jeg giver besked når jeg har prøvet at følge beskrivelsen.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
30. april 2021 - 06:49 #4
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. april 2021 - 10:52 #5
Jeg vil bare kopiere tekstindholdet fra en afsendt mail over som indhold i en sms.
Jeg har kun sms-modtagerens tlf. nummer men ikke hans mailadresse. Så der er ikke tale om en tekst fra nettet men indholdet fra en afsendt mail. Det er jo slet ikke sikkert at det er muligt. Jeg er ikke særlig gode venner med min mobil, som det fremgår.

Mvh.
ErikHg
Avatar billede kurtba Ekspert
30. april 2021 - 14:42 #6
Jamen princippet er det samme i en mail som på en hjemmeside eller et andet sted, hvor du har en tekst.
Hold en finger kortvarigt på et ord i teksten. Så bliver ordet markeret med blåt og der kommer en blå klat i hver ende af ordet. Oppe over ordet kommer der en lille boks, hvor du får forskellige muligheder. F.eks. kopier.
De 2 blå klatter om ordet kan du trække i, således at du kan markere lige så meget tekst du vil ved at trække mod højre eller venstre. Skal du bruge hele teksten, kan du ovenover vælge "Vælg alle" i stedet for, så markeres hele teksten. Herefter vælger du kopier.
Så hopper du over til din sms.
Der sætter du kortvarigt din finger i det felt, hvor du kan skrive. Så får du en lille menu frem ovenover, hvor du kan vælge Indsæt, som du så trykker på.
Hokus - pokus du har nu kopieret din tekst fra mailen over til din sms.
Det er også det, som er vist i youtube videoen. Efter 33 sek kan du se tekst blive markeret, og det er altså det du gør ved kortvarigt at holde din finger på teksten.
Derefter markerer de yderligere ved at trække i de blå klatter osv.
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. april 2021 - 18:50 #7
Jeg har sat "projektet" lidt på stand by, da mobilen er stået af. Den tager ikke imod strøm fra opladeren (har prøvet med flere) så det er nok stikket der er itu. Har også prøvet med et andet kabel. Jeg skal nok vende tilbage.
Avatar billede kurtba Ekspert
30. april 2021 - 23:00 #8
Det kan være nullermænd i hullet til stikket i telefonen.  Det har jeg set flere gange. Så kommer stikket ikke i bund og derved kan den ikke lade.
Find en papirklips og ret den ud og stik op i hullet og rens det. Så kan det være, at den virker igen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. maj 2021 - 08:16 #9
Desværre er det ikke nullermænd, men ved hjælp af en lup med lys kan jeg se at et af de små kontaktstykker er knækket :-(