Avatar billede Struga123 Praktikant
30. april 2021 - 22:18 Der er 5 kommentarer

Låst Samsung

Jeg har en Samsung mobiltlf. Jeg ændrede koden og glemte koden efterfølgende. jeg fik et antal forsøg og blev informeret om at min tlf ville nulstille af sig selv ved det sidste forsøg. Den er nu nulstillet men vi kan ikke komme ind fordi den stopper i opsætningen hvor vi skal indtaste oplysninger til Google konto. Oplysningerne er korrekte, men den godtager det ikke. Istedet popper denne besked op: “Log ind ved hjælp af en af ejerens konti for denne enhed” har prøvet alt men den gider simpelt hen ikke at logge ind på min google konto.

Hvad gør vi nu?

Forresten det er en Samsung Galaxy S9+
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2021 - 08:05 #1
Beklager.
Vi må ikke hjælpe med at åbne den.
Den er låst af FRP (Factory Reset Protection)
Hvis du har en ny telefon med Google konto kan du måske derinde se den konto der er tilknyttet både din nye telefon og den gamle. Kan du se gen gamle slet konto, og prøv at nulstille igen.
Det er det eneste vi her kan hjælpe dig med.
Har du ikke den mulighed skal du omgå FRP, og det er her det stopper for os her.
Avatar billede posten Juniormester
01. maj 2021 - 10:51 #2
prøv om denne virker : Hardware – reset via Indstillinger:

Åben Indstillinger (Settings)
Tryk på ‘Backup og genskabelse’ (Backup and reset)
Nederst tryk på ‘Fabriksgendannelse data reset’ (Factory data reset)
Tryk på ‘Reset enhed’ for at bekræfte sletningen.
Derefter vil telefonen genstarte og kører installationen igennem som da du tænde den første gang.

Hardware – reset med kode:

Åben Keypad(Telefon tastatur)
Indtast koden: ‘*2767-3855#’ Når du trykker # vil til telefonen automatisk begynde genstarte og starte hardware -reset
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2021 - 13:02 #3
#2 Som jeg forstår det er der ikke noget brugbart system på den. Den starter op med skærm hvor man skal opsætte telefonen, og når den når til konto stopper det hele desværre fordi den korrekte konto ikke virker, eller man husker forkert.
Avatar billede posten Juniormester
01. maj 2021 - 14:36 #4
oki var bare et forsøg
Avatar billede kurtba Ekspert
01. maj 2021 - 22:12 #5
Kan man ikke lave en factory reset, hvis den er låst af FRP, og hvorledes kan man udlede, at den er låst af FRP. Er det noget man selv har aktiveret, eller er det noget som er blevet tilføjet de senere år.
For nogle år siden var jeg teleansvarlig i et firma, og der har jeg resat utallige Samsung telefoner til factory settings, fordi folk glemte koder, forlod firmaet osv, og er aldrig stødt på, at den var låst af FRP.
Ved factory reset kunne man så selv vælge, om man ville forbinde til en googlekonto under opstart eller undlade og gøre det senere. Så fik man da i det mindste liv i den igen.
Factory reset https://www.youtube.com/watch?v=GktvIDsmx_A