Avatar billede batman939 Novice
03. maj 2021 - 11:13 Der er 14 kommentarer

Fjerne Defender permanent

Hvordan kan jeg fjerne defender fra windows 10 pro 64 bit ver. 20H2 permanent, så den ikke kommer tilbage ved genstart. Jeg har prøvet at disable den i regeditor og oprette en ny DWord32bit nøgle for at disable, men den bliver slette ved genstart og Defender blander sig igen, selv om jeg bruger Malwarebytes Jeg er desperat! Hvad gør jeg?
Avatar billede milter Ekspert
03. maj 2021 - 11:18 #1
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2021 - 14:51 #3
Malwarebyte er ikke en virusscanner? men den er rigtig god som malwarescanner.
Jeg mener, at det er sådan, at hvis du installerer en gratis virusscanner, som f.eks.
Kaspersky, vil det program automatisk sætte Defender ud af aktivitet. Og du vil vel have en eller anden antivirus?
Avatar billede Mikael Ekspert
03. maj 2021 - 15:48 #4
Vedr. link i #2.. Den har jeg benyttet med succes.. Den med ændring i registrerings databasen. ;)
Avatar billede 450025 Ekspert
03. maj 2021 - 15:50 #5
Ok fjern det du - det tenkte Bukken også¨den hoppa over Bekken og trodde grasset var bedre der men da tokk den feil. Har brukt bare dette og er en god del på computer hver dag.
Med normal bruk og Nettvett skal du lete lenge etter et Trediparts program der gjør jobben bedre og ikke bland Malwarebytes opp i dette - da er du ikke oppdatert nok. Jeg har aldri hat problem med dette programet Definder på mine computere Sorry.
Avatar billede Mikael Ekspert
03. maj 2021 - 15:53 #6
Der kan altså være tvingende grunde til at dræbe/ fjerne Defender.
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1036700
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2021 - 17:55 #7
Du bør bruge et antivirus program foruden den Malwarebytes du har i forvejen. Malwarebytes dækker ikke overfor vira. Har du et trediepart AV program installeret vil Defender automatisk blive deaktiveret på AV delen. Der kan være en smart screen scanner der stadig er aktiv dog. Den kan man deaktivere i sikkerhedsindstillingerne samt det notifikation ikon der kommer i proceslinjen nederst kan også fjernes. Går du i jobliste og i start fanen kan dette deaktiveres.Har selv gjort det og Defender ses ikke, hverken i joblisten eller i tray. Jeg har ikke været i registeret og gjort noget aktivt.
Avatar billede Mikael Ekspert
03. maj 2021 - 18:26 #8
#7.. Og de ændringer overskrives ikke når der kommer en stor Win 10 update ??
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2021 - 18:39 #9
#8 Ikke det jeg har oplevet.
Jeg kører med Bitdefender Total Security og Microsoft Defender er stadig "tavs" selv efter en stor build opdatering.
Avatar billede supportsiden Professor
12. maj 2021 - 11:43 #10
Hvis man betaler for Malwarebytes fåer man antivirus !
Jeg bruger selv Sophos Home Premium - 10 licenser til en fornuftig pris (deler med venner og familie)
Sophos indeholder bl.a. HitmanPro og en alarm funktion hvis dit web-cam aktiveres
Jeg ser ingen grund til at deaktivere Defender med mindre det er nødvendigt
Mange AV programmer lukker selv mere eller mindre ned for Defender
Defender skulle så vidt jeg ved være bygget til at coeksistere med andre AV prg.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2021 - 12:08 #11
Dropper tråd på grund af mangel på respons fra spørger
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2021 - 12:41 #12
#11 God ide, jeg gør det samme.
Avatar billede batman939 Novice
14. maj 2021 - 12:09 #13
Jeg siger hermed tusind tak for hjælpen, og jeg har prøvet alle jeres forslag, men det skidt bliver desværre med at fungere i baggrunden og blokerer nogle af mine filer.
Avatar billede 450025 Ekspert
14. maj 2021 - 12:33 #14
Ok jeg forstår det du skriv over her - men jeg opplever ikke dette selv jeg vil ikke fjerne Definder bruker bare denne og bruker 3 computere - at jeg bruker Betalt Malwarebytes også dette gir en hvis trykhet. Men det er nå mitt valg da og er på nett hver eneste dag.