Avatar billede ps76 Forsker
04. maj 2021 - 23:44 Der er 1 kommentar

falsk "ven"

Fik en hilsen fra et famliiemedlem i udlandet, men blev klar over efter en kort snak, at det ikke var den pgl., trods billede og profil m.m. Han spurgte om jeg havde fået en mail fra CDFI...hvilket gjorde mig mistænkelig, og så forsvandt "han". Har blokeret ham efterfølgende, og skrevet til den rigtige ven, at der er en anden som giver sig ud for ham.
Andet jeg bør gøre? Er det min, eller min rigtige vens pc, der er hacket?
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. maj 2021 - 08:06 #1
Det KAN være, at vennens PC er hacket. Men det er også forholdsvist nemt at afskibe en email, der ser ud til at komme fra andre end en selv. Men i så fald skal man stadig kunne gætte, at I to har en indbyrdes releation, og hvis dette ikke er offentligt tilgængeligt nogle steder, så er der nok en vis sandsynlighed for, at vennen har "besøg" på sin computer.