Avatar billede Camilla-DA Juniormester
12. maj 2021 - 16:44 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Norton VS MS Security

Jeg købte for noget tid siden en ny bærbar Acer med windows 10 og der medfulgte Norton som antivirus program. Nu er det udløbet, og jeg vil gerne have Microsoft Security ind på den i stedet, men jeg kan ikke huske om jeg først skal afinstallere Norton, eller om jeg skal fjerne det....hjælp ønskes.

MVH Camilla
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2021 - 17:04 #1
Du skal bruge Nortons program til at fjerne det så du er sikker på alt er væk.
https://support.norton.com/sp/da/dk/home/current/solutions/v60392881

Remover til Norton: http://liveupdate.symantecliveupdate.com/upgrade/RnR/NRnR.exe
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
12. maj 2021 - 17:17 #2
Jeg har fået det fjernet, var inde i tilføj/fjern programmer...endelig noget som var lidt som i gode gamle XP dage...

Nu er problemet så at få noget nyt ind, og MS Essentials er tilsyneladende ikke muligr, så gode råd om gratis programmer søges
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2021 - 17:24 #3
Windows 10 er født med Windows Defender og hvis du ikke ønsker et andet program som antivirus så overtager den bare.
Jeg kan dog ikke forstå hvorfor du ikke fjernede Norton med deres eget program som jeg foreslog i mit første indlæg?
I visse tilfælde ligger der efterladenskaber som kan give et problem hvis du vil installere et andet 3 part antivirus program.
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
12. maj 2021 - 17:33 #4
Jeg kunne ikke finde ud af det inde på deres eget program, og da jeg gjorde det i tilføj/fjern programmer kom Norton automatisk frem.

Men jeg tror det med Defender så løser det, for så behøver jeg ikke lede efter andet program så vil sige tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2021 - 17:37 #5
Velbekomme Camilla og held og lykke med Defender :-)