Avatar billede Malou Juniormester
17. juni 2021 - 16:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Formler melder fejl

Hej,
Jeg har et et excelark med en enkelt formel, der går i gennem flere rækker og koloner.
Formlen er fx =C4/B4
I nogle af rækker har B4 0 værdi.
Det udløser fejlen #DIVISION/0!

Jeg har læst mig til at hvis man bruger formlen =HVIS(B4,C4/B4,0) så vil de rækker, hvor der skal divideres med 0, blot udkomme med resultatet 0 i stedet for fejlmeddelelsen.
Men når jeg laver den formel - så får jeg blot en ny fejl meddelelse, der så vidt jeg forstå går på at koden ikke godkendes pga af tekst i formularen.

Er der nogen der har en ide til hvad jeg gør forkert?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juni 2021 - 16:52 #1
i udlandet bruges , men dansk excel vil have ; grundet vores decimaltegn
=HVIS(B4;C4/B4;0)
burde virke
Avatar billede Malou Juniormester
17. juni 2021 - 17:05 #2
Tak Claes.
Der var den! - nu har jeg skreget af en computer i snart en time, så tusind, tusind tak for hjælpen :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juni 2021 - 18:31 #3
https://ibb.co/T2KYcmx
du er ikke alene...