Avatar billede heenet Novice
09. juli 2021 - 09:05 Der er 2 kommentarer

Shopify scripts

Hej

Jeg har sat Analytics og Google Ads sporing op for en kunde i deres Shopify webshop. Det virker fint, bortset fra at der på enkelte sider ikke er Google Ads script.
Det drejer sig om sider efter kurven og indtil gennemført køb. De sider hvor der indtastes kundeoplysninger, levering, betalingsmetode osv.
Analytics scriptet kommer fint på, men Google Ads script, somo er indsat i theme.liquid kommer ikke på disse sider.
Hvor finder jeg disse sider, så jeg også får Google Ads sporing her?

PS. Jeg har sat scripts ind på settings -> Checkout, men de kommer jo først i spil, når køber er gennemført.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juli 2021 - 10:29 #1
er det egentligt ikke rart, at du og google ikke sidder og overvåger kundes indtastning af data og koder? Bare for kundes skyld?
Avatar billede heenet Novice
09. juli 2021 - 11:27 #2
Når nu "kunden" i dette tilfælde er webshoppen, så må svaret være nej.
Der findes faktisk webshops som er interesseret i at vide hvor de får ud af deres marketing investeringer...
Mit spørgsmål handler ikke om cookie samtykke, men det kan jeg da lige tilføje:

Kunden har en korrekt opsat cookie samtykke løsning, men vil gerne kunne spore omsætning via Google Ads på de kunder, der er så flinke at acceptere marketing cookies.

Bedre?