Avatar billede pentium4 Juniormester
10. juli 2021 - 15:59 Der er 11 kommentarer

Prb. med at indlæse billeder fra mobil til Windows app "Billeder"

Problemer med at se billeder fra Samsung Galaxy 7 i Windows 10's app "Billeder" hvor den nogen gange skriver "denne fil kan desværre ikke åbnes i billeder, fordi formatet ikke understøttes i øjeblikket, eller fordi filen er beskadiget" på nogen billeder, men hvis man så klikker på det billede man havde prb. med tidl. kan den godt vise det.
Den er også lidt tid om at gøre billedet skarpt.
Vi har prøvet telefonen på anden computer og mad andet kabel og har også haft en Samsung Galaxy 20 sat til og alt sammen med samme resultat.

Pc'en er en HP Omen som kører Windows 10
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. juli 2021 - 16:12 #1
Når man tager mobilen fra igen kommer den med en masse vinduer hvor der står navnet på mobilen man har haft sat til og et enkelt hvor der står, at mobilen ikke svarer og det har den aldrig gjort før...
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juli 2021 - 17:15 #2
brug sikker fjernelse ved usb-frakobling - bare så der ikke er noget 'snak' mellem de to enheder, der hænger.
Ellers, så brug google drev (skal installeres på pc) - så kan du flytte internt på pc uden at mobilen skal kobles til med stifinder fra google drev til billeder.
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. juli 2021 - 18:43 #3
Den med sikker fjernelse kommer ikke frem når vi har vores mobiler sat i usb-stikket, men kun hvis vi sætter en usb-stick eller usb-hd til.
Det første indlæg har jeg skrevet for min svoger og for det andet har det ikke noget med at flytte billederne for det har han gjort og de virker alle, men det er hvis vi sætter han's eller min mobil til computeren og åbner mappen med billeder på telefonen og lige vil se den inden man f.eks. flytter dem over.
Jeg er lige kommet hjem fra mit besøg og har prøvet og sat min mobil til min stationære pc og det er det samme resultat med at nogen af billederne kommer den med samme fejl og når jeg tager usb-stikket fra mobilen ud, kommer den med 10 åbne vinduer med teksten "Enten svarer enheden ikke mere, eller også er den ikke tilsluttet" og så prøvede jeg at sætte en usb-stick i og brugte "sikker fjernelse af hardware og udskubning af medier" og da jeg havde fjernet den, kom den også med 10 åbne vinduer med samme tekst som ved mobilen og det har den aldrig gjort før.

Jeg plejer godt nok bare at slette dem på mobilen eller at flytte billederne fra mobilen til pc'en og så slette dem jeg ikke vil beholde...
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. juli 2021 - 18:47 #4
Jeg fik lige prøvet bare at forbinde min mobil med pc'en og lige klikke på ikonet for min mobil, men uden at åbne billeder eller andet og så fjerne kablet fra usb-stikket og igen kom den med 10 åbne vinduer med teksten "Enten svarer enheden ikke mere, eller også er den ikke tilsluttet"...
Hvorfor er det 10 vinduer hver gang og ikke bare 1 vindue...
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juli 2021 - 19:44 #5
ok - når du lige vil se en mappe på telefon, så er det stifinder, og den laver så en serie mini-kopier til at vise - en pc kan jo ikke vise, hvad der er på tlf før den selv har set, hvad der er. Så pc/stifinder er i gang med at lave en visning - og når den afbrydes, så skal disse processer lukkes. Den henter så ikke et billede ad gangen, men læser hvad den kan få fat i, og derfor flere åbne processer.
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. juli 2021 - 20:24 #6
Hvis jeg går i startmenuen og vælger stifinder er det samme vindue som åbner hvis du klikker på "Denne Computer" eller nede på det gule mappe-ikon på proceslinjen og det er også en af de sidste 2 vi har brugt, men jeg prøvede også bare at vælge stifinder i start-menuen med samme resultat.
Jeg har så lige haft sat min gamle "Samsung Galaxy S8" til og den kommer med samme fejl med ikke at kunne åbne alle billederne og selv hvis man har haft åbnet et billede og lukker det igen og prøver igen kan den komme med fejlen med ikke at kunne åbne det, men den kommer ikke med de 10 fejl-vinduer og det er lige meget om jeg lukker alle vinduer inder jeg hiver stikket ud eller jeg bare hiver det ud.

Jeg satte så min S20 til igen og klikkede på 4-5 billeder hvor den åbnede et par af dem og lukkede så programmet ned og ligeledes med stifinder og hev kablet ud og denne gang var der 17 fejl-vinduer.
Og det har ikke noget at gøre med hvor mange billeder, filer eller dokumenter man har åben for jeg satte en usb-stick til med 4 dokumenter og brugte den til at fjerne hardwaren med og den kom også med 10 fejl-vinduer.
Nu skulle jeg så lige prøve igen med usb-sticken og nu er det lige meget om jeg bare hiver den ud eller bruger "Fjern hardware" så kommer den ikke med fejl-vinduer...
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juli 2021 - 21:02 #7
så glæd dig til win11, hvor android skulle virke bedre (bla køres android app direkte i win11)
har du tjekket, om S8 kører med 64bit cpu som S20? det kan betyde meget for hvor meget, den åbner på en gang.
og det kan have noget at gøre med antal filer i mappen - ikke hvor mange der er åbne - windows forsøger nemlig at gætte på, hvad du vil næste gang, så den 'læser lidt forud' - gætte den rigtigt, så åbner den næste billede en brøkdel af et sekund hurtigere, og det er de stolte af i microsoft.
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. juli 2021 - 22:07 #8
Jeg kan ikke se det nogen steder i telefonen, men har googlet det og der kom en liste med telefoner som kører 32bit og 64bit og de står begge på listen over 64bit.
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. juli 2021 - 22:11 #9
Om det er fordi jeg ikke har et simkort i 8'eren ved jeg ikke om det skulle have noget at sige for min svogers 7'er gør det jo, så jeg prøvede at åbne for det trådløse netværk, men det var det samme som uden, men det kan måske være fordi man har simkort i 7'eren og 20'eren og har sat data til...
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. juli 2021 - 22:34 #10
Jeg har lige ringet og fortalt min svoger hvad der er blevet skrevet herinde og jeg har glemt at skrive, at han også har prøvet på min søsters bærbare pc hvor det var det samme og vi har prøvet med 2 forskellige kabler.
Jeg kom i tanke om, at der for nogle dage siden kom en opdatering til Windows 10 som må have været meget lille for den var ikke længe om at hente og installere den og det kunne han også huske at der var kommet til både han's stationære og min søsters bærbare pc og det er først efter den at det har været galt siger han.
Han sagde også, at han havde markeret rigtigt mange billeder på mobilen som han skulle kopiere over på en harddisk som han plejer, men det ville den ikke, så han måtte fjerne markeringen fra de fleste, da den kun ville tage omkring 40 billeder mener jeg han sagde ad gangen.
Vi snakkede om at ringe til MS på mandag og høre om det kan være opdateringen...
Avatar billede pentium4 Juniormester
11. juli 2021 - 18:28 #11
Min svoger har siddet og kigget på google og fandt ud af hvordan man sikkert fjerner sin mobil fra computeren nu når man ikke kan gøre det nede ved uret som med andre usb-enheder...

1: Klik på tandhjulet (Indstillinger) nede i startmenuen
2: Vælg Enheder (Bluetooth, Printere, Mus)
3: Klik på den enhed (Kurts S20)  du vil fjerne og vælg "Fjern Enhed"