Avatar billede f-arn Guru
11. juli 2021 - 11:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Google Chrome

Når Google Chrome konsekvent stempler video downloader Extensions som malware, selvom de bevisligt ikke gør andet downloade videoer, er det så ikke Google Chrome der er malwaren?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juli 2021 - 12:07 #1
Har aldrig brugt Chrome, men så vidt jeg har læst ejer Google vel  Youtube, og de ønsker jo sikkert ikke man kan downloade videoer derfra. Derfor banner de alle de tilføjelser der kan gøre dette.
Dette er dog kun et gæt fra min side.
Fortsat god weekend :-)
Avatar billede f-arn Guru
11. juli 2021 - 12:10 #2
Min anke går på at de påstår det er malware... Ikke at de banner dem 😉
Avatar billede f-arn Guru
11. juli 2021 - 12:11 #3
Fortsat go' weekend til dig også 😀
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2021 - 12:43 #4
Prøv Video downloader Ultimate. Med den har jeg hentet mange videoer fraYouTybe.
https://www.videodownloaderultimate.com/en/
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2021 - 12:45 #5
Rettelse: YouTube.😑
Avatar billede f-arn Guru
11. juli 2021 - 13:35 #6
Spørgsmålet går på, om Google Chrome ikke udviser skadelig adfærd ved at kalde noget for Malware der ikke er det... Og altså selv er malware 😃  Ikke på hvordan man downloader noget et eller andet sted fra... For det kan jeg såmænd godt finde ud af 😉
Avatar billede claes57 Ekspert
11. juli 2021 - 13:59 #7
Det kan jo være, at Google har ret - at downloadere samler data på det, du har hentet, og laver en profil, som de bruger til at spamme dig eller sælge til andre sites (som dl evt selv ejer)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juli 2021 - 14:04 #8
Avatar billede f-arn Guru
11. juli 2021 - 14:15 #9
@claes57
Nej. For efter Google gjorde det første gang, hentede jeg nogle der ikke var bannet endnu. Deres netværks aktivitet tracede jeg efterfølgende, så jeg ved godt hvad de lavede. Det var derfor jeg indledende skrev "selvom de bevisligt ikke gør andet downloade videoer"!
Avatar billede f-arn Guru
11. juli 2021 - 14:17 #10
@220661

Det var heldigvis ikke nogen af dem 😆
Avatar billede claes57 Ekspert
11. juli 2021 - 14:28 #11
Du ved måske, hvad de lavede mens du hentede filer - men de kunne jo gemme ip-adresse og filmnavn/type i en database hjemme i hq, og når der er samlet fx 50 data på den ip, så har de noget at sælge.
Avatar billede f-arn Guru
11. juli 2021 - 14:49 #12
Ikke efter det Wireshark viste.
Avatar billede f-arn Guru
11. juli 2021 - 14:51 #13
Den eneste mulighed er at Malwaren skulle være deaktiveret fordi det blev kørt i en VM. Men det skal det vist være mere avanceret for 😀
Avatar billede f-arn Guru
12. juli 2021 - 16:52 #14
Den diskussion var der tilsyneladende ingen der havde lyst til, så jeg lukker... 😒