Avatar billede steelman Novice
23. juli 2021 - 09:33 Der er 1 kommentar

WIX pdf fil tilgængelig på angivet dato

Hej,
Beklager, hvis det ikke er den rigtige kategori jeg har lagt spørgsmålet i :-)

Jeg har overtaget ansvaret for en klubs side på wix.com, hvor der hver måned, skal lægges en månedsoversigt (pdf-fil) op over aktiviteter m.v. Denne pdf-fil skal være tilgængelig hver den første i måneden.

I stedet for at jeg skal sidde hver den første i hver måned og uploade den nye pdf-fil, tænkte jeg på, om der er findes en måde at "automatisere" dette? Jeg tænker, at jeg kan uploade filen midt i måneden, men at den så først bliver tilgængelig på hjemmesiden når datoen bliver den 01.xx.20xx ?

Håber at jeg får forklaret mig godt nok :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2021 - 17:03 #1
hvis pdf kan ligge på fx onedrive/google drev/dropbox hos dig, så kan du rette det med et vbscript.
script aktiveres den første i måneden, og tjekker, at der findes en fil med fx navnet 01.08.2021.pdf ud fra dags dato.
Så tager den den tidligere klubbens.pdf og sletter den, og kopierer 01.08.2021 til klubbens.pdf
På den måde skal du kun rette filnavn lokalt, og set fra klubbens side linker de altid kun til klubbens.pdf
og du vil samtidigt have et arkiv over pdf'er fra tidligere.