Avatar billede bas Forsker
24. august 2021 - 18:03 Der er 5 kommentarer

Auto-print til Konica Minolta printer

Hej

Vi har et program der hedder RoboTask til at køre på en server.
Programmet er sat op til løbende at udskrive PDF-filer fra en bestemt mappe til en bestemt printer.
RoboTask er sat til at skrive ud vha. en PDF reader (Sumatra PDF).
Det virker, når vi sætter RoboTask til at skrive ud til HP- og Lexmark printere, men ikke, når vi vil skrive ud til Konica Minolta printere.
Jeg har prøvet at sætte RoboTask til at bruge Reader i stedet for, men det ændrer ikke noget. Jeg har også prøvet at øge delay de to steder vi har det som tasks.
I indlægget på nedenstående side står der nederst:
'RoboTask does not print anything at all. It only send "print" command to associated application through system shell.'.
Hvad betyder det konkret?
Skal der ændres eller tilføjes noget i den pågældende PDF reader - og hvad i så fald?
Eller skal der ændres noget på den pågældende Konica Minolta printer (på driveren?) ?

https://robotask.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=3240

På forhånd tak.
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. august 2021 - 20:29 #1
Uden jeg skal gøre mig klog på hverken det ene eller andet.
Men robotask er et automatiseringsværktøj ikke?
Hvis du åbner en pdf manuelt på pågældende server og forsøger at printe på Konica Minolta printeren, hvad sker der så?
For hvis det virker ved en manuel arbejdsgang, så må man vel kunne genskabe samme arbejdsgang i robotask tænker jeg.
Avatar billede bas Forsker
24. august 2021 - 20:51 #2
Jo, RoboTask er et automatiseringsværktøj.
Vi har faktisk prøvet at udskrive en PDF manuelt fra Sumatra,
og som jeg husker det, virker det.
Jeg tænker på, om jeg skal prøve at kigge på nogle printerindstillinger i Sumatra PDF og evt. også prøve at opdatere Sumatra PDF.
Det mærkelige er, at det virker fra RoboTask, når den er sat til at udskrive på hhv. HP og Lexmark printere - men ikke på Konica Minolta printere.
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. august 2021 - 20:53 #3
Er det muligt at lave en step by step RoboTask kørsel?
Måske den mangler at trykke "ok" på en boks eller et eller andet dumt, som er anderledes med denne type printer end HP og Lexmark ?
Avatar billede bas Forsker
24. august 2021 - 21:29 #4
Jeg ved ikke, om det er muligt, men jeg kan prøve at kigge på det.
Ja, det kan være en lille du ting.
Der kan måske alligevel også være noget delay, som skal sættes til noget længere tid.
Der står noget om print i indlægget på nedestående side.

https://robotask.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=1789&p=5530&hilit=not+printing#p5530
Avatar billede bas Forsker
25. august 2021 - 19:34 #5
Måske kan der være noget med at PCL Drivere skal være aktiveret i PDF readeren (Foxit).
Det må jeg have kigget nærmere på.

How to Enable PCL Drivers:
https://kb.foxitsoftware.com/hc/en-us/articles/360042530672-How-to-Enable-PCL-Drivers

Konica Minolta - Specifying the default print settings:
https://manuals.konicaminolta.eu/bizhub-C658-C558-C458-C368-C308-C258-UD/EN/contents/id08-_102039448.html