Avatar billede lstevns Mester
15. november 2021 - 10:04 Der er 1 kommentar

Hvordan deaktivere man makro, mens anden makro kører

Hej,

Hvordan deaktivere Worksheet_Change(ByVal Target As Range) mens CommandButton1_Click() kører?

Jeg har en makro som bliver aktiveret ved at vælge en værdi i en celle hvor der er et rullegardin. men når arket skal opdateres skal denne makro deaktiveres, hvad er koden til dette?

Private Sub CommandButton1_Click()

Call OpdaterData

End Sub
--------------------------------------------------------------------------------
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

    If Not Intersect(Target, Range("W2")) Is Nothing Then
        Call Filter
    End If

End Sub
Avatar billede bak Seniormester
27. marts 2022 - 21:55 #1
Appliction.EnableEvents = False deaktiver alle andre event der måtte være
Det er meget nødvendig at sætte den tilbage til true efter kørsel og selvom den Call Opdater fejler. Derfor errorhandleren

Private Sub CommandButton1_Click()
On Error GoTo ErrHandler
Application.EnableEvents = False

Call OpdaterData

ErrHandler:
Application.EnableEvents = True
End Sub