Avatar billede nu_igen Professor
27. december 2021 - 11:44 Der er 7 kommentarer

2 skærme til Mac/ windows?

Hej. Jeg har to strikkemaskiner og kan interaktivt strikke efter et Cad/cam program, Designaknit.
Via USB og et specielt kabel kan jeg forbinde min elektroniske maskine med min pc og overføre mine tegnede grafikmønstre til strikkemaskinen. På skærmen får jeg så mine mønstre og talte anvisninger (engelsk).
Jeg har 2 strikkemaskiner, og for at være fri for at flytte og bytte rundt på dem, vil jeg gerne have en lille ekstra skærm sat på væggen evt. flytbar.
Jeg er klar over at det kræver et langt forbindelseskabel til min pc med programmet.
Mit program kører kun på windows, selvom det er en 2020 udgave.
Kan jeg få en anden skærm koblet på min Mac/win maskine?
Godt nytår til alle og især dem, der utallige gange har reddet mig fra både maskin- og nervesammenbrud🤗
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2021 - 09:38 #1
Vi skal lige vide hvilken pc du bruger?
jeg har selv 2 skærme på min stationær.
Med win taste + P kommer en skærm op til højre. Her kan jeg dublereskærmen så både pcskærm og fladskærm har samme billede.
Avatar billede nu_igen Professor
29. december 2021 - 17:01 #2
Hej, det er en stationær IMac.
Ingeborg
Avatar billede nu_igen Professor
29. december 2021 - 20:02 #3
I mit første indlæg skrev jeg:
"Mit program kører kun på windows, selvom det er en 2020 udgave."
Det er vist lidt kryptisk, men skal betyde at mit strikkeprogram kun er udviklet til Windows og er den nyeste opdatering fra 2020.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2021 - 22:57 #4
Hvis du har en Windows brugerflade på din pc Imac kan du så gøre det jeg beskriver?
Hvis ikke har jeg ikke flere tips.
Avatar billede nu_igen Professor
31. december 2021 - 00:10 #5
Hej igen. Nej, jeg har jo ikke nogen win taste på mit Mac keyboard.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2021 - 13:29 #6
Nej det har du jo selvfølgelig ikke :-)
Når du er i Windows, har du så forsøgt at gå ind i indstillingerne der for at tjekke op på om du kan aktivere flere skærme den vej?
Bemærk jeg ikke lige kan teste det da jag ikke kører den kombination du bruger.
Tænker du måske kører Windows virtuelt på en måde på din Imac?
Hvis du ikke kan rette til fra indstillinger har jeg ikke flere bud.
Avatar billede nu_igen Professor
03. januar 2022 - 10:49 #7
Tak for svaret. Jeg fandt desværre ingen anden metode, men kan i stedet for bruge en ældgammel bærbar, som kan stå ved strikkemaskinen og den kan håndtere mit strikkeprogram.
Tak for din beredvillighed til altid at hjælpe. GODT NYTÅR
Med venlig hilsen - Ingeborg