Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2022 - 06:14 Der er 4 kommentarer

Hvordan inkludere jeg JSON i en hjemmeside

Hej,

Jeg er ny indenfor JSON men har et script jeg gerne ville teste på en hjemmeside.
Har i et godt eksempel eller et sted i kan anbefale hvor jeg kan finde ud af hvordan jeg får JSON  ind på fx en HTML side eller lignende?
Avatar billede ejvindh Ekspert
06. januar 2022 - 07:51 #1
Du skal jo nok enten bruge noget javascript eller serverside (php, asp.net). Se fx et eksempel på Javascript her:

https://www.w3schools.com/js/tryit.asp?filename=tryjs_json_parse
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. januar 2022 - 09:36 #2
Og det kommer også an på hvad du mener når du siger du vil have json på din hjemmside.
Mener du:
Folk skal kunne downloade en json fil fra din hjemmeside?
Vil du vise data på din hjemmeside, der kommer fra en json fil?
Vil du vise en json-fil i fint format på din hjemmeside?
Eller måske noget helt andet. :)
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2022 - 10:14 #3
Ideen er at når man besøger hjemmesiden så går den besøgende ind og får vist nogle data som kommer via JSON, så brugeren skal ikke downloade noget men blot have vist nogle data på siden
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. januar 2022 - 10:34 #4
Ja, så er det som #1 siger. Du kan enten loade data med javascript eller med noget server side kode.
Har du allerede en hjemmeside i dag?
Hvis ja, hvad serverside kode har den support for?
Hvor komme dine json data fra?