Avatar billede PatrickHJ Praktikant
14. januar 2022 - 17:19 Der er 2 kommentarer

Hjælp til reinstallering af styresystem Macbook

Jeg har en Macbook Pro fra Early 2013, hvor jeg har slettet alt og skal geninstallere styresystemet. Men når jeg prøver at installere det, så får jeg beskeden “Modtagerenheden er et del af et system, der ikke er komplet, og der kan ikke installeres på den.”

Hvordan løser jeg det?
Avatar billede INK Ekspert
14. januar 2022 - 22:34 #1
Hvilket MacOS var der tidligere installeret?
Hvordan har du forsøgt at installere?
Har du anvendt metoden anvist af Apple?

https://support.apple.com/da-dk/HT204904
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
12. april 2022 - 09:16 #2
Din Mac er muligvis "forældet" (i følge Apple) - eller bliver snart.
Hvis du vil have det seneste OS installeret på en "alt-for-gammel-Mac", kan man bruge en anden "bootloader" og "patche" sit system, så macOS'et ikke tror din maskine er forældet. :/
Søg YouTube efter "opencore legacy patcher"

Jeg kører Monterey 12.3.1 på en Early 2008 Mac Pro v.h.a. OCLP 0.4.3 - System kører fint, men nogle få programmer (f.eks. nyeste Adobe) kan ikke køre på gammel CPU'er, selv om det er en 64-bit. Det problem burde du ikke have på en 2013 MBP.