Avatar billede vbr Seniormester
20. januar 2022 - 19:15 Der er 11 kommentarer

Min Huawei P20 har mistet evnen til at oprette forbindelse til husets WIFI

Efter et fejlslagent forsøg på at installere en WIFI-extender (TP-Link) med tether app har min Huawei P20 mobil mistet både forbindelsen til vores WIFI-forbindelse i huset og evnen til at genoprette oprette forbindelsen.

Den melder bare, at tiden for forsøget er udløbet.

Min kones mobil helt magen til har ikke mistet forbindelse, og det samme gælder vore andre enheder, inklusive pc, tv og Cromecast.

Jeg har naturligvis slukket for min mobil og genstartet den. Jeg har også taget strømmen fra WIFI-routeren i nogle minutter - men lige meget hjælper det.

Findes der mon et sted i telefonens indstillinger, hvor jeg kan genskabe telefonens evne til benytte WIFI?

Den kører fint på mobildata, men det er ikke en holdbar løsning.
Avatar billede f-arn Guru
20. januar 2022 - 19:35 #1
Prøv at holde fingeren på navnet på forbindelsen. Så burde du få muligheden for at den glemmer forbindelsen, så du kan oprette den igen 😀
Avatar billede vbr Seniormester
21. januar 2022 - 11:32 #2
Tak for svaret #1, men problemet ligger formentlig ikke i telefonen.

Jeg fulgte din anvisning om at glemme forbindelsen og oprette den igen. Men mobilen forsøger og forsøger og kommer så med meddelelsen, at den stopper på grund af time out.

Derefter bad jeg telefonen nulstille netværksindstillinger. Det hjalp heller ikke.

Derefter gik jeg om til vores gode venner med samme fiber-leverandør (og router) - og der koblede min mobil sig omgående på deres Wifi.

Så gik jeg hjem igen og fandt ud af at resette routeren - hvilket gav en noget længere genstart end at slukke for den på el-kontakten.

Det hjalp heller ikke.
Avatar billede f-arn Guru
21. januar 2022 - 12:27 #3
...men problemet ligger formentlig ikke i telefonen.

Hvad får dig til at tro det?

Hvad er det for en router?
Avatar billede vbr Seniormester
21. januar 2022 - 14:22 #4
Routeren er opsat af fiberleverandøren, og jeg kan ikke se noget navn på den.

Jeg bygger troen på, at problemet ikke ligger i telefonen, fordi den koblede sig på mine venners Wifi.

Men da min kones telefon mangen til er på vores Wifi og min ikke, så kan det jo godt være, at det er min telefon.

Har du et bud på, hvor fejlen kan ligge? Det hjælper ikke at afinstallere Tether app'en, som jeg brugte til at installere til Wifi-extenderen.
Avatar billede falster Ekspert
21. januar 2022 - 14:48 #5
Kan du komme ind som administrator af ekstenderen i en browser (på en pc.)?

Det bruger jeg altid. Der kan du se alle ekstenderens indstillinger.
Avatar billede f-arn Guru
21. januar 2022 - 17:04 #6
Routeren er opsat af fiberleverandøren...

Vil det sige du ikke selv kan ændre noget i den?
Har du snakket med dem?
Avatar billede f-arn Guru
21. januar 2022 - 17:10 #7
Hvis det er muligt kunne det måske hjælp at ændre navnet på netværket...
Avatar billede vbr Seniormester
22. januar 2022 - 10:05 #8
Problemet er løst under Wifi i 'indstillinger', selv om jeg knap forstår, hvordan det gik til.

Jeg fik telefonen til at 'glemme' vore wifi-forbindelse, og her opdagede jeg en mulighed for at ændre den måde, adgangskoden læses på (tror jeg nok), og derefter koblede telefonen sig lige så fint på vores Wifi igen.

Men det må jo have været knyttet til vores Wifi-forbindelse, idet telefonen jo koblede sig fint på vores venners Wifi (som den ikke har været på før) med deres adgangskode.

Jeg ved ikke, om det giver mening, men tak for snakken om det. :-)
Avatar billede f-arn Guru
22. januar 2022 - 10:56 #9
Jeg tror Tether appen har ændret den måde telefonen transmiterede koden til lige præcis det netværk... 😀
Avatar billede kurtba Ekspert
22. januar 2022 - 22:42 #10
#10 Helle - du burde læse reglerne, for dit indlæg kan ikke bruges til noget som helst andet, end at du  gerne vil have nogen til at klikke på dit link, som intet har med spørgsmålet at gøre.
"Jeg vil gerne annoncere på Eksperten, hvad skal jeg gøre?
Først og fremmest tak for ikke bare at poste et indlæg hvor du reklamerer for dit firma - det ville bare få din konto lukket pga. spam."
Avatar billede vbr Seniormester
24. januar 2022 - 17:32 #11
Jeg har faktisk mulighed for at forbinde routeren og extenderen med et skjult kabel, og det vil vel være en bedre løsning end trådløs?!